2007-12-20

Allt lite stolt...

Jag får erkänna... att jag nog allt är lite stolt idag... för min äldsta dotter... hon har inte precis haft det lätt i skolan genom åren... och när hon för några år sedan gick ut 9:an... så var det med ett flertal IG i betyget...

Hon fick trots allt chansen... att gå det s.k. individuella programmet under 1 år på gymnasiet... och lyckades, med mycket jobb, höja de betyg som behövdes till godkänd nivå...

Detta gjorde att hon till slut kunde söka och dessutom komma in på just den utbildning hon tänkt sig... och igår, när hade hon fått den sista terminsbedömningen... innan slutbetyget... som hon får när hon tar studenten till sommaren... jo, då var det skillnad det !

Hon har just nu VG och MVG i de allra flesta ämnena... bara några få kvar med G och IG.... och jag blev verkligen så glad... och stolt... för hennes skull... för jag vet att hon ju verkligen har kämpat på bra, de här senaste dryga 3 åren...

Som lite extra "grädde på moset"... fick hon dessutom veta att hon, tillsammans med ett antal andra klasskamrater... ska få ut och resa till våren... som en sorts praktik... 3 veckor till AFRIKA !

Ja, jag är verkligen stolt... för hennes stora framsteg... och dessutom ganska så avundsjuk på den där resan... sånt fick aldrig vi göra när jag gick gymnasiet precis...

Nu ska jag ta en kopp kaffe och hämta lite luft... så det är bara att dra på sig jackan... för så här års är det kallt att röka utomhus ;-)

Ha en underbar torsdag allihop !

//Tierra


Bilden hittade jag på nätet... och jag hade GÄRNA tagit den själv... men en dag kanske... vem vet...

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med din dotter! Grattis!

(Jag brukar inte säga vad folk borde men just rökning vill jag inte att någon skall hålla på med då jag har jobbat flera år på lungkliniken innan jag började på IVA. Rökning ställer till med så jäkla mycket skit med kroppen tyvärr. Bli inte arg, det är bara av omtanke, snälla, år 2009=rökstopp!) 2008 är ju uppbokat med annat redan! Kram

Lillasyster sa...

Jag förstår att du är stolt över din dotter - så underbart =)

Milla sa...

Visst är det härligt när man ser att det trots en jobbig tid kan belöna sig att kämpa på. Din dotter måste känna sig stolt över sig själv - och att vara förälder vid sådana tillfällen är ju lätt som en plätt. Vilket det inte alltid är ....