2007-12-27

Värdelöst vetande...

Jaha, jag blev visst utmanad (av Borthy) att fylla i en lista... och då är det väl bara att lyda... och kanske en del information är ny i alla fall... eller intressant...

1. Vilken svordom använder du mest ?
Svar: F-n och h-vete... tror jag...

2. Äger du en iPod ?
Svar: Nej... aldrig i livet...

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på ?
Svar: 06:00... utom lördagar & söndagar...

4. Hur många resväskor äger du ?
Svar: 2 stora och 2 små... och ryggsäck när jag ska ut i skog & mark...

5. Använder du flip-flops ?
Svar: Nej... aldrig...

6. Var köper du dina matvaror ifrån ?
Svar: Willys & City Gross... och ibland Coop Forum...

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden ?
Svar: Behöver jag svara på den frågan... TA bilden förstås !

8. Vilken var den senaste filmen du såg ?
Svar: Ser nog bara film hemma... tror det var "Harry Potter och Fenixorden"...

9. Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän ?
Svar: Hmmmm... ensam... eller med en god vän...

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa ?
Svar: En resa långt bort... kanske Nya Zeeland eller Australien...

11. Har någon någonsin kallat dig lat ?
Svar: Jodå... flera gånger dessutom...

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare ?
Svar: Ja, det har hänt... flera gånger senaste åren...

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu ?
Svar: I bilens CD-spelare ligger just nu "Linkin Park" med senaste plattan...

14. Vilken är världens bästa artist/grupp just nu ?
Svar: Svår fråga... lyssnar på mycket... Pet Shop Boys har dock alltid varit en mycket stor favorit...

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD ?
Svar: Hahaha... skulle ni bra gärna vilja veta va ?

16. När var senast någon stötte på dig ?
Svar: Hahaha... skulle ni också bra gärna vilja veta va ?

17. Vad åt du till middag senast ?
Svar: Spagetti & köttfärssås

18: Använder du huvtröjor ?
Svar: Japp... ofta & gärna...

19: Kan du vissla ?
Svar: Det kan väl alla... nästan...

20: Vem var den senaste som ringde dig ?
Svar: En kollega på jobbet... problem med ett system... *suck*

21: Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält ?
Svar: De flesta... bara de inte går runt, runt.... då händer det saker...

22: Tror du folk pratar bakom ryggen om dig ?
Svar: Det är jag nog nästan helt säker på... men orkar nog inte bry mig...

23: Vilket riktnummer befinner du dig i ?
Svar: 08... är man Stockholmare... så är man ;-)

24: Tittade du på tecknat när du var liten ?
Svar: Jo, det gjorde man väl... mest Disney och sånt...

25: Hur stort är ditt närmaste köpcentrum ?
Svar: Oj, svår fråga... har nära till flera stora... Sollentuna Centrum, Kista Centrum, Täby Centrum, Vällingby Centrum m.fl.

26: Hur många syskon har du ?
Svar: 1 syster och 1 halvsyster...

27: Är du blyg inför det motsatta könet ?
Svar: Nej, det vill jag nog knappast tro...

28: Vilken film kan du alla replikerna till ?
Svar: Faktiskt ingen... man kan nog en del ändå... från olika filmer...

29: Äger du några band t-shirts ?
Svar: Inte en enda en... vad jag vet...

30: När flög du senast ?
Svar: I februari... på Kick-off till Riga i Lettland...

31: Hur många stolar står kring ditt köksbord ?
Svar: 6 stycken

32: Läser du för skojs skull ?
Svar: Jag läser tyvärr alldeles för sällan... önskar jag hann göra det dock... senaste boken jag läste är skriven av en god bloggvän, "Ängeln vid Hovs Hallar"... Ett tips - LÄS DEN !

33: Pratar du några andra språk ?
Svar: Jag pratar engelska väldigt bra... om jag får säga det själv...

34: Diskar du din egen disk ?
Svar: Ja, inte bara min egen... ordet DISKMASKIN kanske är bekant ;-)

35: Har du gråtit offentligt ?
Svar: Ja... det har hänt och händer...

36: Har du en stationär dator eller en laptop ?
Svar: Använder oftast min laptop... men har även en stationär... totalt finns 5 datorer hemma...

37: Försöker du alltid lära dig nya saker ?
Svar: Javisst... det måste man ju göra... som vi scouter alltid säger... "Learning by doing"

38: Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar ?
Svar: Piercing - Nej tack... Tatuering - Har redan 2 stycken och vill gärna ha minst en till... snart...

39: Tycker du att killen borde bjuda på första dejten ?
Svar: Nej, inte nödvändigvis... men gör det gärna ;-)

40: Kan du kasta macka ?
Svar: Jajjamensan... klart jag kan ;-)

41: Har du någonsin varit på Jamaica ?
Svar: Nej... men kunde vara kul kanske...

42: Vad har du med dig in på bion ?
Svar: Förhoppningsvis trevlig sällskap, gott humör OCH en avstängd telefon !

43: Vem var din favoritlärare och varför ?
Svar: Den frågan var svår... kommer inte ihåg namnet på så många lärare...

44: Har du dejtat någon av en annan religion ?
Svar: Nej... det har jag inte.

45: Vad har du för väder ?
Svar: Kallt... ingen snö... lite mörkt & trist...

46: Har du en favoritblogg ?
Svar: Jag har flera... kan inte peka ut en enda enskild... alla är olika och fyller olika behov... Se listan över medbloggare här intill...

47: Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet ?
Svar: Tror nog att det var fysik... och engelska...

48: Gillar du att flyga ?
Svar: Ja, det är härligt att flyga... tror aldrig jag varit orolig eller rädd faktiskt... för... NER kommer man ju alltid ;-)

49: Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner ?
Svar: Humor är nog det jag värdesätter mest av allt...

50: När sov du senast på golvet ?
Svar: Ojojoj... det var några år sedan... och det var under en övernattning med några patrullscouter... i en övernattningsstuga...

51: Vilken är din favoritdrink ?
Svar: Favoritdrink - Red Bull & Vodka, Gin & Tonic... Favoritdryck - Öl, gärna ljusa sorter...

52: Vilken är din mammas hemstad ?
Svar: Stockholm

53: Din pappas hemstad ?
Svar: Stockholm

54: Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera ?
Svar: Klarar mig på ganska lite sömn... sover oftast inte mer än 5-6 timmar per natt... fast en rejäl sovmorgon är ju aldrig fel...

55: Är dina dagar fullbokade och stressiga ?
Svar: Ofta ganska fullbokade... men jag trivs med att ha mycket att göra... heller det än inget att göra alls...

56: Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna ?
Svar: Nej, var nog oftast den mest tystlåtna typen nere i hörnet...

57: Vilken är din favoritfrukt ?
Svar: Egentligen ingen... äter sällan frukt alls... även om jag kanske borde...

58: Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper ?
Svar: Absolut INTE... äter nog både för mycket fett och godis... men det går ju liksom inte att ersätta vispgrädde med något annat ;-)

59: Hur gammal blir du nästa födelsedag ?
Svar: För gammal... 46... *skäms*

60: Är du petig när det kommer till stavning och grammatik ?
Svar: Jo, det är jag nog... viktigt att en text går att läsa... och att förstå... även layout är viktig...

61: Tror du på liv på andra planeter ?
Svar: Jovisst... självklart är vi INTE ensamma i Universum... vi har bara inte hittat dem ännu...

62: Vem var den sista personen som gjorde dig arg ?
Svar: En samvetsfråga... vet precis VEM och NÄR... dock ett par månader sedan... men det är inget jag skriver mer om här...

63: Tror du att Gud är man eller kvinna ?
Svar: Ingen aning... och jag bryr mig inte heller eftersom jag INTE tror det finns någon...

64: Vad var det senaste du åt ?
Svar: En snabb macka innan jag åkte till jobbet i morse...

65: Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta ?
Svar: Tror faktiskt jag måste svara... det motsatta könet...

66: Hur valde dina föräldrar ditt namn ?
Svar: Vet inte... måste fråga någon gång...

67: Gillar du senap ?
Svar: Japp, gärna den starkare sorten... så man blir lite svettig i pannan ;-)

68: Vad säger du till dig själv när allt känns svårt ?
Svar: Inte mycket... borde kanske ha något att säga som får mig på andra tankar vid dessa tillfällen...

69: Skulle du någonsin hoppa fallskärm ?
Svar: Nej... har, trots att jag klättrar ibland, lite svårt för höga höjder...

70: Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv ?
Svar: Svår fråga... kanske... Gollum... ;-)

71: Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall ?
Svar: Nej, aldrig... och kommer nog inte heller att göra det...

72: Tycker du om att krama folk ?
Svar: JAAAAAAAAA !!! Självklart ;-)

73: Skulle du säga att du är trendig ?
Svar: Nej, är absolut HELT otrendig...

74: Äger du en digitalkamera ?
Svar: Ja, en fin Canon EOS 30D... med diverse tillbehör...

75: Vilka kändisar har du blivit jämförd med ?
Svar: Inte någon vad jag känner till... är nog helst mig själv...

76: Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det ?
Svar: Nej, inte särskilt... beror väl kanske på vem eller varför i så fall...

77: Vilka böcker, om några har fått dig att gråta ?
Svar: Kommer inte på någon bok som fått mig att gråta... men vissa TV-program och filmer har nog fått tårarna att trilla...

78: Tycker du att du är attraktiv ?
Svar: Nej, inte om jag själv får tycka till... men det finns väl alltid någon som uppskattar ens utseende och personlighet...

79: Vad är du allergisk mot ?
Svar: Ingenting... vad jag vet...

80: Får du dåligt samvete efter du ätit kött ?
Svar: Nej, varför skulle jag få det... äter gärna och ofta kött !

81: Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat ?
Svar: Hmmmm... intressant fråga... vet faktiskt inte...

82: Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om ?
Svar: Oj, flera... men jag pekar inte på någon särskild utan hoppas bara det kanske finns någon mer som orkar och vill...


Ha en fortsatt trevlig kväll !

//Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!
Det var trevlig läsning!
Kvinna som jag är försöker jag ju läsa ut massa mellan raderna!
...och jag tycker mig kunna hitta både ett och annat guldkorn ;-)
Sov Gott Tierra!
Kram från din vän Borthy

Anonym sa...

Åh de här måste jag också ta mig tid att svara på!
Gott nytt år på dig!!!
kram

Anonym sa...

Va kul att få ta del av denna lista.
Ha det gott!
Annelie
http://rospinglan.blogg.se