2007-12-07

Fredag 7/12

Så var det då fredag igen... arbetsveckans sista dag... och jag har just avslutat dagens första kopp med kaffe... på ett än så länge folktomt kontor...

Jag sitter just nu och tittar ut... på den intensiva morgontrafiken utanför fönstret... alla bilar, bussar och långtradare som passerar förbi ute på E4:an... på väg till jobbet... eller kanske till andra städer... ja, kanske t.o.m. till andra länder...

En gång i tiden ville jag bli långtradarchaufför... köra en stor lastbil med hytt där man kan sova... ut i världen... se länder, städer och platser som man nu kanske bara får drömma om...

Men livet ville lite annorlunda... jag började i stället arbeta inom sjukvården... mötte människor i kris och svåra livslägen... och det gav OERHÖRT mycket... men av ekonomiska skäl övergav jag det yrket i början på 90-talet... och hamnade, mycket av en slump, inom den branch jag är idag...

Drömmen om friheten ute på vägarna finns dock kvar... och jag får väl nöja mig med att sitta här och titta på... när de stora och tunga långtradarna rullar förbi...

Bäst att börja jobba lite nu... tittar kanske in senare...

Ha en bra dag, oavsett om ni jobbar eller inte !

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej snuttis!
Jag ska faktiskt jobba idag.
Men idag har jag ingen större lust.

Men men...

I helgen blir jag ensam också, barnledig.

Kram på dig
Trevlig helg!!!
/Veronica

Anonym sa...

Hej Tierra. Jag fick ett PowerPointbildspel i mailen idag av en kompis, med oerhört fina bilder. Skickar den till din mail så får du se bilderna oxå. Det där med ungdomens drömmar har jag också minnen av - ville bli lokförare, lite likt långtradarchaufför. Har alla bokstäverna i körkortet och jobbade som busschaufför en tid på 80-talet men lämnade det oxå. Idag jobbar jag i ett rum helt utan fönster men det är OK för man påverkas ju inte mentalt av dåligt väder ute.
HA EN HELFIN HELG önskar vännen Socrate

Ella sa...

Ååå jag ville också köra lastbil som ung... ända tills jag förstod att man inte fick köra riktigt fort som mest var tjusningen för mig.

Anonym sa...

Man ska aldrig sluta drömma =)
Ha en fin fredag/kram
Annelie
Rospinglan

Anonym sa...

Jag har också en fascion för långtradaryrket. Att åka bil i långa sträckor tycker jag är det härligaste som finns, och vad kan då vara bättre än att få glida fram ensam på vägarna , med bilsteron, alla nya intryck man får, och att då och då glida in på en vägkrok och beställa käk.

Underbart!