2007-12-17

Sömn & värk...

Helgen är över... en helg mest fylld av sömn och värk... denna gång en otrolig ryggvärk... som gjort att jag till stor del tillbringat helgen i sängläge... och med TV:n som sällskap... men idag så kändes det faktiskt mycket bättre...

Sömnen har nog också gjort sitt... jag känner mig faktiskt ganska så utvilad... och det känns just i detta nu bra inombords... ett lugn har åter sänkt sig... och känslan av ljusets trygghet är påtaglig...

Har just suttit och läst några mail... och de kommentarer som några av er lämnat här sedan i fredags... blir verkligen glad av att läsa allt det ni skriver... och dessutom log jag nog lite extra mycket... när jag läste det Amonym skrivit... vännen, du är absolut INTE ensam om att ha "missat" den lilla detaljen ;-)

Ett stort tack till min gode bloggvän, Socrate... för de härliga bilder jag fick i ett bildspel via mail... många bilder där som inspirerar till att ta fram kameran och fotografera... ALLT...

Som sagt... det är måndag igen... och den här veckan... är det också ganska mycket som står på programmet... men, jag försöker titta in här... lite då och då...

Hoppas er måndag också blir bra !

//Tierra

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra. Å vad glad jag blir när du skriver att du känner dig utvilad och på bättre humör idag. Vet alltför väl hur det är att vara utvakad av sömnbrist. Det är ju under sömnen som kroppen och själen ska läka och hämta ny kraft och missar vi den så orkar vi inte som vi ska. Håller med Amonym om att "man nog inte ska förstå allt i livet och att det inte hjälper att grubbla" men - hur gör vi som inte kan släppa grubblerierna då???
Om det fanns ett "sluta grubbla-piller" skulle jag handla dem direkt.
Toppen att du känner dej pigg idag i alla fall!
Fortsätt med det!
tycker vännen Socrate

Anonym sa...

Halloj!
Tänk att hon trodde du var kvinna, det var lite skoj!
Jag stalkar ju både dej och Socrate ganska bra och det gläder mig alltid väldigt mycket att få ta del av era konversationer, det visar mig hur män tänker och kommunicerar...fast jag tror faktiskt inte att ni 2 är urtypen av karlar direkt, ni är förfinade varianter, sådana det kommer ord och känslor ur! Lova, ta det bara som en komplimang för det är det menat som och jag tror det är därför som Amonym trode du var kvinna!
Sjänt att du kunnat vila lite i helgen. Kram

Anonym sa...

Va trist att du haft så ont, menskönt att du kunnat ta det lugnt och vilat. Hoppas det bara blir bättre och bättre nu...med allt/kram
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

Anonym sa...

Njut av den bra känslan när den är där!
Tyvärr finns det ju inga sluta grubbla piller eller jo det gör det nog men då händer väl inte så mycket annat skoj i hjärnan heller?
Men mitt tips är att ha "reserv-tankar"....låter kanske knepigt men att ha några positiva glad-tankar att tvinga fram när det blir för mycket grubbel... alltså ibland måste man grubbla men när grubblet går i stå så får man ta fram sina reserv-tankar. Vissa problem och dilemman löser man ju tyvärr inte genom att tänka ännu mer på dem. Se dem som ett korsord ibland måste man gå ifrån, lägga bort dem en stund och göra något annat.....och sedan kanske man se dem från ett nytt perspektiv och kanske till och med hitta en lösning.....oj såååå mycket svammel=)
sköt om dig nu! Kram