2007-12-18

Vita vidder...

En stunds frihet... en utflykt i vinterlandskapets frostiga värld... vita vidder och klar, kall luft... minus 6-7 grader... vilken njutning !

Vinterdäckens vibrerande ljud mot asfalt... så en paus... motorn och allting annat tystnar... och jag ser mig andräktigt omkring...

Frosten på grenarna... och på plöjda åkrar... gnistrar och blänker i den soliga vinterdagens härligaste stund... en fröjd för själen...

Tiden stannar... allting är stilla... så tyst, så tyst... jag låter solens strålar skina in i alla mörka vrår... i varje del av kroppen...

Ibland... ibland är det faktiskt HÄRLIGT ATT LEVA !

Dagar och stunder som dessa... ska man spara... långt där inne i säkerhet... och ta fram de dagar som inte känns lika bra...

Hoppas er tisdag blev/är minst lika fin !

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra!
jag såg det också i morse. Ett kort ögonblick, jag hann uppfatta det men jag gjorde inte som du som stannade upp helt och insöp länge vilket jag borde ha gjort.
Jag kom hem från jobbet vid 20 minuter i 8. Klev ur bilen och det var då: Kylan och det vita som du beskriver. Himlen i ett blått och rosa sken. Ett magiskt ögonblick.
Hoppas din dag varit riktigt fin! kram

Anonym sa...

Håller helt med Borthy.
Klara fina dagar utan regn och fukt men rimfrost och vitt hölje över mark och träd - FANTASTISKT VACKERT!
Att njuta av dessa scenerier är en ynnest och jag jublar över att just Du Tierra fick uppleva det idag och fick gratis & naturligt "uppåttjack". Vad ska man med kamera till om mobilen kan ta så fina bilder?
HA EN FINFIN ONSDAG
önskar vännen Socrate

Anonym sa...

Tyvärr inte. Lördag förmiddag lyste upp med sol och frost, men sedan var det vanliga grådaskiga vädret här igen.
Får njuta av dina bilder istället!

Maria sa...

Så härligt att du har haft en bra dag och så underbara bilder du har tagit! KRAM