2007-12-18

Närmare än så här...

Nej... närmare än så här tänker jag inte gå... jag tänker absolut inte beröra ämnet alls... till och med den här bilden... med några små irriterande figurer... varav en i GUL toppluva... får det att krypa i hela kroppen på mig...

December månad är... och förblir en enda lång plåga... 31 dagar av ångest... och det känns redan mycket bättre... efter 12-slaget den 31:a... då fyrverkerierna markerar början på det nya...

Att summera året redan nu... kan kanske vara lite tidig... men det har hänt så mycket... och nästa kan bara bli ännu mycket bättre... ja, kanske till och med även december...

Redan nu på lördag... den 22:a december... börjar resan mot ljusare tider igen... Vintersolståndet... just den dagen då dagarna blir allt längre igen... och det är med en mycket stark förhoppning... och tro på tillståndens förändring... som jag ser fram mot detta...

Och jag tänker inte ha dåligt samvete... för att jag inte gillar just den här specifika tiden på året... vars namn jag undviker... genom diverse kryptiska omskrivningar.... att nämna...

Det finns nog också andra... som har ännu bättre skäl... att ha just denna känsla... och jag hoppas att NÅGON... sänder ALLA dessa en extra tanke i dessa tider...

Tror ni vet vad och hur jag menar... utan att skriva det...

Ha en fin tisdag !

//Tierra

BloggRegistret.se

Inga kommentarer: