2007-12-19

Och idag är det...

Kan man bli annat än förvirrad... jag tappar allt som oftare greppet på vilken veckodag det är... tisdag, onsdag eller torsdag...

Men det är väl kanske bara ålderna som tar ut sin rätt... och som tur är... så har jag bloggen... som hjälper mig att ha lite koll på dagarna...

Visst är det väl ONSDAG idag... eller ?

Hur som helst... det är intensiva dagar här på jobbet... det är väldigt mycket... som måste bli helt klart innan årsskiftet... och som det ser ut just nu... så planen kanske håller... det är kanske också tur att vi är ett par, tre stycken som ska jobba nästa vecka också...

Kylan har nu även nått Stockholm... och sedan ett par dagar har vi 4-6 minus... även dagtid... och det känns riktigt skön... inte alls lika grått och trist längre... i brist på 30-40 cm snö... så får jag väl nöja mig med all den vackra frosten... och alla de fantastiska formationer den bildar på t.ex. träd och fönster...

Kanske något att försöka fånga med kameran... även om det kanske är lite väl kyligt att stå ute med kamera och stativ... för att på riktigt nära håll... fånga dessa små underverk av iskristaller...

Men, vi får väl se... kanske gör jag ett försök... inom kort...

Dags att jobba lite kanske... jag sitter ju inte BARA och bloggar hela dagarna precis... lite annat får jag gjort också... faktiskt ;-)

Ha en bra dag... onsdag var det va ?

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

...och ibland råkar man se något mindre vackert - om man nu över huvud taget kan nämna det i Din närvaro, Tierra, som har så många finfinfina bilder. Idag på morgonen när jag skulle skrapa bort isen på bakrutan på bilen var det en is/smutsblandad gegga som samlades på skrapan...mindre vackert och tvätta bilen i -6 grader gillar inte jag, även om automaten sköter själva tvättandet.
Det är efterdyningarna i form av frusna bromsar, gummilister mm som jag ogillar. Garaget finns ju men bara för allt annat än bilar...
I-landsproblem kallas det.

Jultvätt av bilen får vänta nån dag
och en fin ONSDAG
önskar vännen Socrate

PS. JODÅ, jag har lagt på silikon på gummilisterna men det hjälper inte alltid...

Anonym sa...

mmmm, det är onsdag idag....
öh, tror jag.

jag har inte heller så stor koll längre.

önskar dig en God Jul och Gott Nytt År!
Tror inte vi hörs mer i år så jag
passar på och önskar dig det nu.

kram/ Veronica

Anonym sa...

Nu är jag ledig!! Så skönt med jullov!

Anonym sa...

Min längtan att börja fota börjar komma tillbaka. Kameran har verkligen legat i träda ett tag. Hoppas din dag varit bra. I dag är det onsdag, jag vet det för jag frågade några kollegor om det i morse! kram

Anonym sa...

jag hoppas på den vackra snön nu. det blir en aning lättare att uppleva ytterligare en jul då. god helg!