2007-03-06

Upprepning...

Tisdag morgon och dagens ord är: Otillräcklighet - varken mer eller mindre... och inte första gången heller...

En repris, dubblett eller en upprepning... av en känsla som dyker upp ofta... och just nu är den här igen... tiden räcker inte till och dygnets timmar är som vanligt för få...

Hinner inte med, hinner inte andas, hinner inte göra... hinner inte något alls... och otillräckligheten kommer genast krypende...

Viljan är för stor... kanske ligger svaret i just de orden... att vilja för mycket... för allt och alla... det är nog en brist, en oförmåga att inte kunna säga stopp... inte kunna säga nej...

Kanske låter det därför väldigt konstigt... jag är sådan, jag vill ha viljan... måste ha viljan... det är tiden som är problemet...

Just nu vill jag bara vara någon helt annanstans... längtar bort till en plats där jag bara får och kan vara jag... jag vet var... men inte hur och när...

Jaja, några korta rader en tisdagsmorgon...

Ha en fin dag !

2 kommentarer:

Anonym sa...

mm...jag kan förstå din längtan..jag kan förstå din uppgivenhet och otillräcklighetskänsla..den är jag med fylld av..vi travar på vi..
kanske vi är som klockan..tror du att vi når dörren nån gång?..kram/Anna-karin

Anonym sa...

JAg tror att de allra flesta människor vill mer än man klarar av eller orkar.Det ligger nog i människans natur.
Det är väldigt svårt att säga stopp/nej,förmodligen ett livstidsarbete;)
Ha en fin dag