2007-03-26

Den lilla sjön...

Så var det väl dags att lägga upp några bilder igen... tog några igår under en promenad till en liten sjö här i närheten...

Får ett par år sedan så var detta mest en träsk, alldeles igenvuxet och nästan inget synligt vatten alls... men så kom någon på den utmärkta idén att resna upp och försöka skapa en liten fågelsjö...

Och minsann... i år verkar det som om den håller på att "befolkas" av lite olika sorters fåglar... och det passade ju alldeles utmärkt att göra ett litet besök där igår eftermiddag när solen sken...

Det blev tyvärr inte så många bilder men det finns några till i mitt fotoalbum, till vilket ni hittar genom länken här till höger. Jag har även lagt in tre nya bilder under rubriken "Closeup" + några andra fotoalbum från förra året...

Ett annat vårtecken, som jag också lyckades fånga på bild... var den första varmluftsballongen för året... i alla fall den första jag sett... och den seglade förbi ovanför sjön... strax innan det var dags att bege sig hemåt...

Ha en bra start på veckan !


Foto: Tierra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder =)Den med fågeln i det spegelblanka vattnet tycker jag var allra finast.Den blev jag glad över.
Ha en alldeles fantastisk dag du också och jag antar att vi har lika fint väder;)
Tittar in igen vad det lider,ska in och fixa menisken idag(lite nervös kanske).
Vårkram

Anonym sa...

Härliga bilder i vanlig ordning när du varit i farten med kameran..
Nu ska jag strax ut i trädgården.
There is much to be done..
SKÄLL INTE.. jag ska ta det lugnt..
Kram
Cinapina

K sa...

Ett litet besök innan dagen fortsätter med annat. Fina bilder. Jag var till vår sjö förra veckan, men där låg isen fortfarande kvar, hade hoppats att det skulle vara landlöst men inte...
Ha en härlig dag!