2007-03-20

Kära dagbok...

Tisdag... känns lite konstigt och annorlunda att börja arbetsveckan en tisdag... men det var skönt att vara ledig i går faktiskt...

Vad händer då idag... tja, inget speciellt... jag ska väl gå igenom gårdagens mailskörd och ta tag i det som behövs... det är väl just det som är det värsta med att vara lite ledig... man har ju minst dubbelt så mycket att göra när man väl är tillbaka...

Men, det får väl vara så... inte mycket att göra åt när man tar ledigt en vanlig måndag... när alla andra jobbar...

20 mars idag... drygt 3 månader kvar till Midsommar... Fler än jag som längtar dit eller ? Varma sommarkvällar, grillad mat och kylda drycker... inte helt fel...

Men visst, innan dess ska ju både Påsk, Valborg och "Kristi Flygare" klaras av... alla med sina olika traditioner... såg förresten igår att stan håller på av översvämmas av olikfärgade påskris...

Bara en tidsfråga innan tidningarna är fulla av tips på mat & dryck inför Påsken... men jag håller mig nog ganska kallsinning, för mig är både Jul och Påsk ganska trista högtider som jag försöker undvika så långt det är möjligt...

Fast, var och en har ju sina favoriter vad gäller helger... så jag ska inte skriva mer om detta nu... för nu är det dags att sätta igång att arbeta... kan inte vänta längre... även om jag vill ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bara storhelger för mig,alla födelsedagar kommer i ett nu också.Känns lite fel i tid nu när jag går på kryckor:(
Ha det fint och hoppas du hinner ikapp jobbet!

Anonym sa...

Vill meddela att du har blivigt
"TAGEN"!!!
Gå in på min blogg och läs var
det innebär,
Kram Nicki

Anonym sa...

Själv är jag ju barnsligt förtjust i alla högtider..
Pynta laga mat osv osv.
*fniss* du får väl rysningar när du läser det förståss???
Men sån är cinapina.
En pysseltossig person som gillar att dona hemma.
Ha nu en bra arbetsdag..
Du har ju lite att ta igen som varit ledig förstår jag..
Som man bäddar får man..... osv
Skojjar bara..*ler* vet att du behövde lite lugn o ro..
Kram
Cinapina