2007-03-20

Lätta ord...

Vikten av ord är större än man tror...
Ibland lika tunga som bly...
Andra gånger lätta som en fjäder...

Orden behöver vägas och mätas...

Ett litet ord på fel ställe...
Ett ord med fel betydelse...
Kan både skada och såra...

Ibland kan de inte uttalas...
Ibland får de inte ens nämnas...
Och ändå kan de betyda allt...

De lätta orden färdas snabbt...
Med vinden viskas de fram...

Men de svåra, som förlåt...
Tar tid och måste bäras fram...

Aldrig får orden försvinna...
Aldrig får orden dö...

De behövs mer än någonsin...

* * * * *

"The answer, my friend, is blowin' in the wind,
The answer is blowin' in the wind"
Bob Dylan

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fick knottror på armarna av texten hos dig idag.
Så sant så sant..
Ha en fin kväll
Cinapina

Anonym sa...

Ord, meningar, stavelser... är det inte underligt hur svårt det kan vara att uttrycka sig, ibland?

Som i denna stund... Läser... dina ord - och trots den beröring som sträcker sig ända in i hjärtat, förmår jag inte annat än att landa här... som en fjäder, i ditt ordverk.

Stannar... lyssnar - och tror mig förstå, att denna "någon", som du, som uttalat allt detta, kan tyda också det som inte kan sägas.

Det rika och tysta språket.

Jag är knappast ensam om att svepa in... som en vind, för att sedan fladdra ut igen.

Märkt. Utan att märkas.

Fast du vet det. Det vet jag.

Var rädd om dig, Tierra!

Kram från Camilla

Anonym sa...

Och ibland tycks det som att "ödet" vill säga väldigt, väldigt mycket... mer. (Med tanke på att min kommentar publicerades i dubbeletter!)

Ha en fortsatt skön vecka nu!

Ja, Camilla var det. Alltså.

Kram på dig!

Anonym sa...

Tack för era vänliga ord !

Men eftersom det ju räcker bra med en kommentar i taget har jag nu tagit bort dubbletten. Hoppas du inte tar illa upp Camilla ;-)

Varma hälsningar, Tierra