2007-03-27

Nya jeans...

Det är inte ofta jag köper nya kläder... men jag köpte i alla fall mig ett par nya jeans häromdagen... och jag måste nog reflektera lite över detta...

Jag köpte mig ett par otvättade jeans... och det var väl kanske inte direkt förvånande att jag, i kassan, blev tillsagd att dessa kommer krympa ca. 3-4 cm på längden... MEN...

Att jag INTE ska tvätta dem på minst 3 månader... det var minsann en rejäl nyhet ! Nog låter det allt lite konstigt... eller är det bara jag som är för gammal ?

Skälet är tydligen att man liksom ska slita in dem, och låta dem anpassa sig till kroppen INNAN den första tvätten... men ändå,
3 månader... nästan lite snuskigt länge...

Vän av ordning säger säkert nu - "Du kunde ju faktiskt köpt ett par tvättade !" Jo, det är ju sant, men jag vill gärna ha jeans som har lite färg kvar i tyget och som dessutom är hela...

Ja, ja... får väl se hur länge jag orkar vänta med tvätten... de är ju dessutom ganska stela i tyget nu när de är alldeles nya... vilket inte heller är så behagligt...

Men okey... nu är det bara 87 dagar kvar till tvätt ;-)

2 kommentarer:

Ninaw sa...

HAHAHA! Det där har jag oxå hört! Låter ju inte klokt!! Vad ÄCKLIGT!!Jag kan berätta att jag tvättade mina efter två veckor.. och det skäms jag ens för att berätta..

K sa...

Jag skulle nog ha tvättat dom innan jag använde dom, med tanke på alla kemikalier. Men det är jag det. 3 månader...