2007-03-09

Lite luft... lite syre...

Kände att jag behövde komma ut lite, speciellt efter de möten jag varit på... kontorsluften kändes minst sagt dålig idag... så, efter lunchen, jag tog helt enkelt ett beslut...

Tog en promenad... var inte världens roligaste väder idag men det var uppfriskande med lite luft... lite syre... och minsann efter att jag gått en kort stund så tittade den fram till slut... solen...

Den värmde mitt ansikte, lät sitt starka ljus skina i mina ögon... och plötsligt kändes det faktiskt nästan som om våren har kommit...

Jag gick en runda ner mot viken i närheten och även om isen ännu låg där, hård och kall... var den nu som en spegel... ett tunnt lager vatten över hela dess yta och solens strålar reflekterades där i...

Solens genombrott ur molnen, om än litet, fick ett antal småfåglar att reagera... omgavs av deras tunna, höga toner... och allt kändes bara väldigt bra...

Tyvärr var jag sen tvungen att bege mig tillbaka igen... in till mitt skrivbord och datorn... och, det här inlägget...


Ha en trevlig helg, i solen.. hoppas jag !

Inga kommentarer: