2007-03-14

Mitt-i-veckan...

Jaha, redan onsdag... Mitt-i-veckan liksom... Lill-lördag för en del...

Vad ska man skriva om idag då ? Något om vädret... kanske något om hur dj-vliga bilköerna här i Stockholm kan vara ibland...

Eller kanske något mera djupsinnigt... eller varför inte... kanske helt enkelt något egensinnigt...

Nej, vet inte riktigt... det finns ju alltid en massa där inne bland de små grå hjärncellerna att skriva om... det gäller bara att hitta rätt sinnesstämning och tillfälle... sen kommer orden...

Konstig det där... med ord... jag kan sitta långa stunder och fundera över texten jag skriver... vrider och vänder på varje begrepp... på varje mening och på varje ord...

Ofta skriver jag först bara rakt på... låter texten växa fram ganska spontant, utan hinder... för att sedan granska, komplettera, ändra och fundera... se till att varje mening och ord får just den betydelse jag avsett...

Ibland kan jag ångra mig, känna att texten fått fel innehåll... att syftet är oklart... kanske till och med förvirrat... och måste ändras, anpassas på nytt till något jag vill och kan stå för...

Detta är något som säkert betyder mer för mig än för er som läser... och ändå vill jag försöka vara så glasklar jag kan...

Vilket man kanske inte direkt kan beskylla detta inlägg för att vara... glasklart alltså... snarare lite luddigt... men jag har ändå tilltro till er förmåga att tolka, att läsa ut vad jag menar...

Bloggen är och förblir mitt eget elektroniska anteckningsblock... den "dagbok" jag aldrig skrev en gång i tiden... en plats för MINA ord, tankar och funderingar... lång tid framöver...

En spegel för mig och min vardag... som ett tittskåp för er andra, att titta in i... föja med i mina tankar och funderingar... så är det nog...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag återkommer iallafall varje dag,så det innebär väl att iaf jag tycker om det jag läser:)
Ha det fint i solen