2007-03-02

Lite fåfäng...

I serien om små personliga och pinsamma avslöjanden... så har vi idag kommit fram till kapitlet "manlig fåfänga"...

OK, jag får väl erkänna det då... ibland, som just nu t.ex... har jag färgat håret... för tillfället ganska mörkt faktiskt...

Jag är väl normalt sett inte särkilt fåfäng... har sällan eller aldrig det senaste i klädväg... tycker bäst om vanliga hederliga blå jeans och någon, får årstiden lämplig tröja...

När det gäller kroppen så är det nog likadant, aldrig varit någon speciellt sportig typ... snarare en "soffpotatis"... men kan inte heller direkt påstå att jag är "överviktig" eller har lagt på mig för mycket runt magen (trots min ålder)... är nog en högst normal man i de flesta avseenden... och har inte heller känt några större behov av att förbättra eller förändra mitt utseende...

Kanske kan dock mina 2 tatueringar tillhöra kategorin fåfänga... jag har ju faktiskt också skaffat dessa först de senaste åren... och om jag får som JAG vill... så blir det minst en till... så snart det går ;-)

Men, får något år sedan fick jag ett "ryck"... en av döttrarna skulle färga håret där hemma... och som av en händelse blev det en del färg över... så, varför inte... varför inte prova hur det skulle vara...

Det blev rikigt bra, gillade faktiskt att en del numera rätt synliga grå hårstrån försvann på de ställen där de tidigare synts... och på den vägen är det, ibland tar jag helt enkelt och färgar håret...

Ibland t.o.m. i andra nyanser än min egen "normala" hårfärg... som nu... nu är det ganska mörktbrunt... på gränsen till svart kanske någon skulle säga... men det bleks ju ur med tiden... ;-)

Ha en bra fredag !

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha du är ju mer fåfäng än jag då ju..
Ok jag har tatueringar jag med men färgar inte håret, plockar inga ögonbryn o sånt trams..
El naturelle är min stil
Cinapina

Linnéa sa...

Det är kul att färga håret, och lätt beroendeframkallande! Är knappt en månad sedan jag tonade håret rött och vill redan göra om det...

Anonym sa...

tjohooo!
coolt grabben =)

jag ska färga o slinga håret nästa vecka. hoppas det blir bra.
som du vet har jag halvlångt hår. har ju klippt bort mer än 15 cm.

kram på dig och ha en bra fredag du med. =)
- veronica

Anonym sa...

upp till bevis..fram med ett kort ;)/Anna-karin