2007-03-22

Kära dagbok...

Jaha, ja... ännu en dag i mellanmjölkens förlovade land har startat... känner mig av någon outgrundlig anledning lite irriterad idag... sovit sådär i natt men i övrigt finns ingen speciell orsak till känslan...

Ljusare för var dag som går nu... vårdagjämning i går och från nu är dagarna längre än natten... nu är det bara att hoppas på att värmen kommer snart också... för det var otroligt råkallt ute i morse när jag rastade hunden...

Funderingarna på sommarens semester är i full gång... och jag är mer rådvill än någonsin, minnesgoda besökare kommer säkert ihåg att det var lite så förra våren också... men frågan är om inte det är än mer oklart i år... alternativen är flera...

Det enda som just nu verkar relativt klart... är att jag nog ska vara ledig i juli... hela juli månad... och huvudskälet är, som vanligt, att med min typ av yrke så förlorar man minst ekonomiskt på att ta semester en och samma månad...

Den stora frågan kvarstår dock ännu... VAD ska man hitta på att göra... har en speciell händelse inbokad som inträffar i slutet av juli... men berättar inte mer om den just nu...

Det finns också flera saker jag skulle vilja göra... men som vanligt är det fler som vill vara med och säga sitt om saken... och det innebär att frågan är långt ifrån avgjord ännu...

Varför ska man egenligen behöva planera så långt i förväg... vem vet hur det kommer se ut om 3-4 månader... det finns ju en massa faktorer som påverkar valet... ta bara sånt som t.ex. väder, ekonomi och intressen...

Men, men... det lär väl lösa sig... på ett eller annat sätt gör det ju det varje år... även om det av någon anledning känns extra oklart just nu... fast så kanske det var förra året också... bara att jag inte minns det nu...

Nu står det still i skallen, kommer inte på något mer... ska väl sluta skriva här för nu kanske... ta lite kaffe i stället och försöka hitta lite arbetslust... och bli av med irritationen som gnager i bakhuvudet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

otroligt nog har jag, för första gången i världshistorien, redan bestämt och beställt flygbiljetter till sommarens semstermål...

En bra dag önskar jag dig.
a.

Ninaw sa...

Hej Tierra! Jag tycker du ska ta dig en planlös sista minuten resa till något soligt land! ;)Det funderar jag på att göra...

Snygg bild under förresten..