2007-03-08

Laddar upp...

När dessa rader skrivs har klockan precis passerat 7... jag har, av någon till synes outgrundlig anledning, kommit till jobbet tidigare än normalt... morgontrafiken flöt på snabbare än väntat och då kan det väl bli så...

Kaffekoppen är påfylld, jag är inloggad på Blogger.com och det är snart dags att kolla igenom mailboxen och kalendern för att se vad den här dagen kan tänkas innehålla för små "överraskningar"...

Apropå kaffekoppar... som ni ser har vi sådana i papper här på jobbet, i massor av olika färger... prydligt staplade i högar vid kaffemaskinen och det är "bara" att ta en och fylla på...

MEN... det är här som dagens små vardagsproblem uppstår först...

Det har hänt mer än en gång... att jag liksom inte kan bestämma mig för vilken färg jag ska ta... helt klart lite larvigt men en viss beslutsångest infinner sig nästan jämt... men oftas brukar det ändå sluta med att jag väljer en grön eller en blå mugg...

Det jobbiga är ju om just någon av dessa färger finns mitt i stapeln av muggar... så man måste plocka bort ett antal innan man kan ta "rätt" färg och mugg...

Visst sjutton är människan ett vanedjur... det finns flera exempel på hur vardagen kan ställas på ända... om vi inte får precis så som vi är vana... se bara på det där med en sittplats i bussen eller på tåget...

Handen på hjärtat... visst brukar ni välja nästan samma sittplats varje gång... och visst känns det som om balansen rubbas om ni INTE får samma plats som vanligt... att någon annan "tagit" den...

Mmmm... tål att tänka på eller hur ? Människan är nog allt väldigt komplex och det är inte alltid lätt att förklara hur eller varför vi gör vissa saker...

Sådär... då får det vara färdigskrivet för nu... dags att hämta en ny kopp kaffe... bara den nu blir grön eller blå...

Ha en fin torsdag !


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha... Jo känner igen det där..
Om platsen man brukar sitta på är upptagen. Då får man lite panik känsla i magen.. Stirrar sig vilt omkring i sökandet efter ett nytt revir att skydda..
Samtidigt som man slänger frätande blickar på *platstjuven*
Hoppas du fick rätt mugg nu...
Ha det bra..
Cinapina

Anonym sa...

Visst är vi människor vanedjur.Inte i allt kanske men i mycket.
Ha det fint!

Linnéa sa...

Nja, vart jag sitter spelar inte så stor roll, bara hemma i köket. Vi är nog en ganska ovanlig familj som ite har speciella platser vid matbordet... Däremot kan hela dagen bli förstörd om jag inte får duscha först av allt på morgonen, så att jag hinner vakan till lite och bli trevlig innan jag ska umgås med andra människor =)
Hoppas dagen fortsätter bra

Anonym sa...

*L*...haha vad omständigt det där med muggarna låter...nej faktiskt inte..jag har inte sånna saker för mig..men har andra grejor istället..
HRMMM...vet herrn vad det är för dag idag?..jo internationella kvinnodagen...host host.../kram Anna-karin