2007-03-27

Kära dagbok...

Vissa dagar är oneklingen jobbigare än ändra... dagar då man bara vill dra täcket över huvudet och bara stanna kvar i sängen hela dagen... glömma bort allt utanför det tjocka täcket...

Dagar då man verkligen får ta sig i kragen och gå upp... för man inser att det trots allt är bättre att åka till arbetet... än att ligga hemma... och deppa under täcket...

Känns dock bra att ha en liten plats att skriva på, en plats där även ens tankar får utrymme att blomma ut... lite i alla fall...

Vet inte om jag ska skriva så mycket mer just nu... kanske ska jag gå ut en stund... ner till den lilla viken här strax intill... låta vårvärmen försöka värma upp denna frusna dag... insupa solens strålar från en klarblå himmel... jag vet inte, kanske är det ett sätt...

Kanske borde svackorna inte vara så oväntade... kanske borde man vara van vid det här laget... kanske blir livets berg & dalbana aldrig bättre än så här...

Kan inte låta bli att undra varför... varför kan det aldrig få vara riktigt bra...

Vill inte låta överdrivet nere... men när flera faktorer är deltagare på livets stora spelplan... då är det lite jobbigt ibland, även om jag vet att det kommer ljusare perioder snart igen...

2 kommentarer:

K sa...

Jag hoppas dagen blir bättre ju längre tid som går av den. En tur till viken låter ju inte helt fel!

Ninaw sa...

Jag vet.. skönt att ventilera ibland.

men jag tycker inte om att du ska ha såna tunga känslor en sån här dag! HALLÅ! Är det inte vår hos dig?

Ut med dig i solen, skrik ett vårskrik, hoppa jämfota över en A-brunn, Smygkika fram bakom ett hörn och skräm någon ful, gå in och köp dig en glass, en Girlie.. ;)

återkom sen hit så får vi se om du fortfarande känner dig tung..

Det är en utmaning! ;)