2007-03-30

Kära dagbok...

Hmmm... skriver en något lite senare dagboksnotering än normalt, kanske just för att jag känner mig så otroligt rastlös idag...

Det kryper i hela kroppen och jag kan knappt sitta still... måste röra på mig hela tiden... får ingen ro i kroppen... vet inte riktigt vad det är, men det kanske hänger ihop med den kommande veckan...

Påskveckan... med allt vad det innebär... har lite av samma känslor för påsken som jag har för julen... skulle helst hoppa över alltihop...

Men det är väl bara att ha lite tålamod, se fram mot veckan därpå... som ju dock börjar med Annandag påsk... efter det är det ju ganska långt till det är dags att behöva hantera nästa "stor-helg"...

Rastlösheten kan ha flera orsaker... och det finns minst ett par till faktorer som spelar in... men som sagt, TÅLAMOD är ledordet denna gång... någon dag kanske saker & ting ser annorlunda ut och då får man se hur det blir...

Har i alla fall förhoppningar om att det fina vädret håller i sig... det finns mycket jag vill göra... som blir mycket roligare och trevligare om vädrets makter också finns på rätt sida...

Det har varit skönt att kunna gå ut på lunchen den senaste veckan, och även om jag alltid går ut ensam och går... så känns det ganska bra... man får tid att tänka och reflektera...

Kanske blir det en liten kort promenad idag också... kanske ska jag försöka gå bort rastlösheten... landa lite grann inombords... så att eftermiddagen känns lugnare... för just nu är det nästan som att gå på nålar eller som att ha en hög myror i kroppen...

En väldigt obehaglig känsla faktiskt... och den gör mig dessutom både lite stressad och nervös...

Ska väl jobba på lite nu, en halvtimme till eler så... så jag hinner ut i solen en stund sen... och innan ett möte kl. 1...

Får väl se om jag inte hinner skriva någon liten rad till idag... innan det är dags att ta helg och åka från jobbet...

3 kommentarer:

K sa...

Trevlig helg!

Anonym sa...

inte kul när det kryper...
Är på språng o ville bara önska en jätte skön helg vännen...
Gör det bästa av den.
Det ska jag göra trots alla MÅSTEN

Ha det bäst
Kram
Cinapina

Anonym sa...

Hm gästblogga,det skulle inte jag klara!
Du har tagit jättefina kort som vanligt. Har faktiskt inte sett några tussilagon här ännu. Kanske beror på att jag inte gått så mycket. Ska nog be sambon köra mig till macken,där är det nog ett säkert kort att få se dom:)
Trist att du får sådan oro i kroppen när det vankas helger,men...
måste du fira dom då? Barnen får ju påsk ändå,eller?
Om jaginte hade barnen hemma skulle jag strunta i det.
Ha det finfint!