2007-03-15

Dirty thoughts...

I morse när jag skulle köra till jobbet insåg jag att jag nog har en trist uppgift... som bara måste utföras... snarast...

Ett smutsigt uppdrag som kräver krafttag och uppkavlade ärmar...

Min bil ser, rent ut sagt, fördj-lig ut just nu... både utsida...och insida är så skitiga att det nu måste till något radikalt... bara att reservera lördag för en rejäl omgång med tvätthink, bilschampo, dammsugare och rengöringsmedel...

Har haft vissa planer på att åka förbi någon maskintvätt redan nu i veckan... men varje gång jag passerat den jag brukar använda...

Ja, då står det redan en lång rad av bilar i kö... och jag har räknat ut att väntetiden legat på över 2 timmar... innan man till slut skulle få komma in i tvätten... alltså ingen idé att ens försöka...

Så... det får nog allt bli den gamla vanliga och hederliga metoden... att tvätta bilen för hand... och med tanke på mängden smuts... så lär det ta en stund...

Nog av dessa "smutsiga tankar" för nu... dags att jobba... liiiite ;-)


Ha en fin dag där ute !

Foto: Tierra-on-the-mobilephone

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sambon och jag talade om det igår.Behovet att tvätta bilen:)
Ha en fin dag!

Anonym sa...

mm...och fort blir den så skitig..
min blev tvättad i söndags men det syns inte...Kram /Anna-karin

Ninaw sa...

Ojojoj.. ja, det behövs verkligen!! :D Ha det gott! /Nina

Anonym sa...

Inte kul men man är så nöjd efteråt
När det blänker igen
Cinapina