2007-01-31

Valuta för pengarna...

I eftermiddag ska jag åka förbi ett sånt där växlingskontor... måste väl kanske växla till mig lite annan valuta... den valuta som gäller i Lettland... för även om de numera också ingår i EU... har de, liksom vi, kvar sin egen valuta Lats

1 Lats är ungeför lika med 13 svenska kronor... lite knöligt blir det väl när man ska försöka översätta priser i affärer eller liknande...

Men, men... det löser sig nog väl på plats... hoppas det finns något kul att köpa också... inte bara sånt vi har här hemma... misstänker att priserna kan vara ganska fördelaktiga bitvis och att man säkert kan få lite valuta för pengarna...

Nehe, det är kanske dags att jobba lite igen... så här efter lunchen... och JA... jag har ätit lunch i dag ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

mm...vad kul du ska få..jag avundas dig..men du är så väl unnade att få resa iväg..jag har ju gjort det...kramizzar /Anna-karin

Anonym sa...

Nääääääääää jag tog inte illa upp sånt händer o fötter :-) kan ju som sagt bli lite kul av det oxså.
Duktig pojke :-) som har ätit lunch idag.. Äta bör man annars dör man.
Ska kolla lite här i din blogg nu. ha de gott..