2007-01-20

Äntligen snö...eller...

Sent på eftermiddagen började det... de första stora flingorna föll... och föll... mer och mer tills marken täcktes av ett tjockt vitt täcke... och det har inte slutat ännu...

Jag vet att jag tjatat några gånger här i bloggen om att jag vill ha snö... men just nu vet jag inte alls vad jag tycker... hade liksom ställt in mig på att det inte skulle komma någon... ställt in mig på att det kanske skulle bli en tidig vår... istället...

En sak är dock bra med snön... och kylan... hunden blir ju inte så förbannat skitig av att vara ute på sina nödvändiga promenader... och lite kul tycker han allt det är att skutta runt i lössnön... med husse i släptåg...

Det ymniga snövädret har ju dessutom tydligen, som vanligt, ställt till en hel del trafikproblem här i Stockholm... allt enligt tidningarnas rapportering, i Aftonbladet eller i Expressen...

Ja, lite tveksam är jag nog till snö nu... fast det blir ju lite ljusare nu förstås... så jag kanske, trots allt, inte ska klaga för mycket... att man aldrig blir riktigt nöjd ;-)

Ha en fortsatt skön lördagskväll !


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

2 kommentarer:

Annika sa...

Vill inte ha snö!!!!!!! Tänker på de stackars fåglarna som inte flyttat pga det milda vädret vi haft...:0(
Vilket fint foto! :0) Frazze gillar också snö. Men det gör INTE Aiko. Undrar varför...hihi
Ha det gott!
Kramisar

Anonym sa...

SItter här i arla morgon stund...
Har varit vaken mesta delen av natten utan att kunnat komma ut på nätet.
Vinterkräksjuk dotter..usch fy o tvi.

Började snöa här igår också.
Snöar fortfarande..
MKT snö nu..
Japp hunden min blir inte heller skitig men såååå full med snökockor.
Min har lite lägre markfrigång mot din..
Ha det bra o tänk på mig om jag inte syns till på ngr dagar.
Då vet du vad det beror på URK
Blombergskan