2007-01-26

Letar låtar...

Morning !

Jag sitter här vid datorn, på kontoret... där det denna morgon är ovanligt tomt och tyst... kanske är den enkla föklaringen att de flesta av mina arbetskompisar var ute och spelade bowling... och drack en eller annan öl... i går kväll...

Sitter och letar... söker... låtar, texter, bilder eller annat som kan "vara-bra-att-ha"... TÄNK, vilken till synes outtömlig källa Internet är... hur sjutton klarade man sig förr i tiden... med t.ex. "bara" böcker & tidningar...

Visst har vi det numera mycket bekvämare... att kunna söka och hitta information, inte bara via datorn... utan numera även t.ex. mobiltelefonen... ovasett nästan var än man befinner sig...

Visst har vi blivit enorm bortskämda !?

Tro nu inte jag vill ha det som förr... jag är helt överlycklig över alla dessa möjligheter som Nätet ger oss nu för tiden... och med tanke på den utveckling jag sett och fått vara med om sedan 1988... det var då jag kom i i datavärlden... ja, då tror jag nog vi kommer få se ÄNNU MER... de kommande åren.

Men nu är det dags för en stor kopp KAFFE !

Ha en bra start på fredagen !

1 kommentar:

Annika sa...

Visst har vi blivit bortskämda med allt tekniskt. Det märker man inte minst när det inte funkar... ;0)