2007-01-23

Minus 10...

F-n så kallt i morse... tror det var första gången, nu i vinter, jag var tvungen att ta på mig långkallingar när jag skulle ut med jycken...

Det var inte bara jag som hade bråttom in i "stugvärmen igen... det var bara precis det nödvändigaste han gjorde och sedan ville han in... kanske också beroende på att han inte varit riktigt pigg & frisk de senaste dagarna...

Jag ska nog inte gå in på för mycket detaljer men kanske har han blivit dålig i magen av att "äta" alltför mycket snö...

Just det, bilden på temometern här ovanför... den får väl kanske mer spegla den temperatur jag VILL ha... inte den vi just nu har utanför fönstret...

Ha en fin dag... i snön & kylan !

3 kommentarer:

Isprinsessan sa...

Min termometer (som är av exakt samma modell som på bilden) är min glädjetermometer. Nån hantverkare har skruvat till den så den visar aldrig minusgrader...

Mina ludna kamrater vill inte alls gå ut i dag. Igår for de runt i snön en kort stund - otroligt roligt att titta på.

Ha en bra dag
a.

PS. Tatueringen blev ju urbra!

Anonym sa...

Bilen var täckt av en tjock isskorpa idag.
Det knakade betänkligt när jag körde till gymet.
Min stollige jycke vill ut i nästan alla väder utom ösregn.
Men så är han ju inte helt rätt ihopskruvad i sin lilla skalle tror jag*fniss* MEN go är han.
Hoppas din luffs mår bra igen snart.
Inte kul med dåliga voffar..
Ha det gott
*blombergskan*

Anonym sa...

Hejs !

Ja, visst e det kallt !
Vi i Västerås har haft runt -12,-13 grader idag. blääää

Vill ha vår nu :)

Kram på dig, vonkan