2007-01-29

Kinky boots...

Såg en sån härlig film i går kväll, en film jag totalt missat i det stora flödet av filmer som ständigt dyker upp...

Det var en engelsk film om en skofabrik i Northhampton, en fabrik som kämpar för sin överlevnad och som genom en ren slump hittar ett, kanske något udda sätt, att ta sig ur krisen...

Som sagt verkligen en kanonbra film och det är bara att konstatera att engelsmännen är suveränt bra på att skapa denna typ av relativt lågmälda komedier, men som ändå har en underton av så mycket mer... en film som även ger eftertanke...

Filmen är både rolig och originell och bevisar att det bästa sättet att passa in är stå ut...

En helt klart sevärd film som säkert många missat !

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för filmtipset! SKOJ att det verkar gå vägen med jobbet för sonen! :)
kram
/M

Anonym sa...

DOM stövlarna hade jag velat ha..
Men i svart
C

Isprinsessan sa...

Dina filmtips brukar vara i min smak så den skriver jag upp på min lista...

Tack
och ta det lugnt.
a.

Anonym sa...

Den känner jag inte till,men ska kolla upp.
Ha det
Annelie

Annika sa...

Ser ingen bild. :0( Älskar engelska filmer så den MÅSTE jag se!
Kram