2007-01-02

Nytt år, samma problem...

Morning !

Första arbetsdagen på nya året... och som vanligt händer det...

Inpasseringskortet här på jobbet hade slutat fungera... och då är det bara att snällt vänta... tills någon vänlig själ, lika tidig på jobbet som jag, kan hjälpa en att komma in...

Jaja... jag behövde bara vänta i drygt 20 minuter ute i kylan och blåsten... men nu är jag på plats igen framför datorn...

Nytt år... 2007... plats för nya möjligheter ? Eller kommer det bara bli som vanligt ? Kanske ska man inte vara så pessimistisk redan nu, kanske ska man ge det nya året en chans ?

Ett gott tecken är i alla fall att vi nu går mot ljusare tider igen... såg den där solfilmen på nyheterna och nu har det börjat vända... solen är uppe lite längre för varje dag som går... i alla fall för oss som bor här i Stockholmsområdet och söderut...

Jag får passa på att tacka för alla Nyårshälsningar och det är väl nu dags att dra igång med det nya årets första arbetsuppgifter...

Men eftersom jag nu ändå börjat skriva här i bloggen även detta år... så lär jag väl återkomma snart igen... eller vad tror ni ?

Ha en bra dag !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen ..välkommen till det nya året =)

Jag själv ser det nya året som en ny start. Det måste bara vara ett bättre år.

Kram på dig och ha en bra tisdag, vonkan

Anonym sa...

Hejsan vännen =)
Det kan ju aldrig bli sämre än det som varit...bara bättre..eller ?? =)
Önskar att ditt år skall bli ett kanonår =)
skönt att ljuset är tillbaka, längtar efter de långa ljusa sommarnätterna då man sitter i Bortterom med kokikaffemuggen och lyssnar på tystnaden =)
Ha en riktigt bra dag, kramar =)

Lämnar naturligt vis något gott till kaffet =)