2007-09-30

I tysthet...

Även denna kväll är jag här... framför dataskärmen... smyger runt bland bloggarna i tysthet... utan ord... sökande efter kraft...

Helgen är, som tur är snart, till ända... och jag ser nu åter fram mot morgondagens gryning... då ljuset bryter fram och väcker min trötta kropp... och jag hoppas få en dag med förnyade krafter... stärkt av just gryningsljuset...

Just nu faller regnet sakta utanför... och det har varit en lång dags färd mot natt... åter en dag i sömnens tecken... och helt utan att se det minsta av solens strålar...

Den gnagande värken ligger ännu och lurar... och jag får anstränga mig för att inte låta den ta över helt... sömnen räddar mig... både från det och låter tiden gå...

Det är dags att låta sömnen åter få inta min kropp & själ... få sluta ögonen och åter få färdas bort till drömmarnas land... där ljuset alltid är tänt... där värmen och friheten finns... där inget är farligt eller skrämmande... och där allt kan hända...

En plats där, kanske även jag kan vara en hjälte... som en prins i mitt eget lilla kungarike... och där livets villkor låter alla människor vara lyckliga... i evig tid...

Jag ber att få tillönska era alla... en RIKTIGT GOD NATT !

BloggRegistret.se

Inga kommentarer: