2007-09-10

Kära dagbok...

Jag har sovit så skönt i natt ! Det var länge sedan jag kände mig så utvilad faktiskt... all den friska luften, känslan av frihet och naturens inverkan på själen gjorde verkligen sitt...

Känns som om batterierna just nu är laddade... kraften återvänt lite igen och det finns också lite grann över... för att dela med mig till den som behöver... för jag är nog sån i hjärtat... ibland till och med lite för mycket...

Men, jag ska inte ta ut för mycket i förskott... vet så väl hur snabbt bakslagen kan komma... och att då är det inte alls lika roligt... jag satsar på att ta en dag i taget nu...

Det finns ljus i tunneln... det vet jag och det är nog bara att ta saker och ting i tur & ordning... tiden & livet är för kort och om jag ska ta mig i mål... krävs tålamod, vilja och styrka...

Passar väl just i detta nu bra... att kanske citera en bit ur den gamla låten med och av Kenta Gustavssson... från 1979...

"Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida"


Känns ovant... men kanske finns det en mening med allt... något som får mig att skriva... en liten text för snart ett år sedan kan ha förändrat allt... och jag ska fortsätta formulera orden... även om det kommer dagar som är svarta som natten...

Men just i detta nu... denna dag, timme, minut och sekund... så känns det BARA bra... i hela mig...


BloggRegistret.se

6 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

MEN så underbart det låter..
Blir så glad för din skull. Äntligen lite LJUS som lyser omkring Tierra. Det är dig väl unt.
Fånga dagen

**XENA**

Anonym sa...

Hej min go´e vän i etern =)
Ja det är verkligen en oas i tillvaraon och vi är lyckligt lottade som har vårat Bortterom att åka till på helgerna =)
Jag blir glad då det känns bättre för dig..och att du har tron på "mig själv på din sida" , en mycket bra text och tänkvärd =)
Ha en bra dag och en bra vecka,lämnar färskt bröd till fikat, kramar =)

Anonym sa...

Hej Tierra..
Tack för besöket..
Har varit lite konfunderad många slutar prata med mig..
Jag förstår inte varför..
Men nu har jag låst upp min sida igen måste utvidga vänkretsen för sidan blir enormt tråkig att gå till när det är så dött..

Jag har ingen länk till dig för jag sätter inte längre ut länkar utan tillstånd..

Skönt att läsa att du mår bra..
Och julen ja jag måste vara sjuk :-) för för första gången någonsin så känner jag inte för jul tycker det verkar jobbigt med hela proceduren julklappar mat alla plikter och förberedelser julpynt usch.. Börjar förstå dig..
Kram Lady N

Anonym sa...

Härligt grabben =)
Skönt att Du känner så.

Verkligen jätte härliga bilder
fick Du också!

Får fälja med dig ut nån dag ;)
så får Du visa mig dina "tänkar platser"

Ha en super härlig måndag...
Kramar vonkan

Anonym sa...

Så skönt att höra, vännen att du just idag verkar må bra!!!

Jag skrattade gott åt texten av Kenta... Mindes hur jag och ett par kompisar skolkade i åttan och gick på kondis, fikade och lyssnade på Kentas "Just idag" i jukeboxen:))) Sickna minnen!!!

Tack för att du väckte just de minnena hos mig idag, det är något jag borde ta fram och tänka på då och då när jag inte tycker att livet är helt rättvist... Men som jag säger till mina barn, livet har och kommer aldrig att vara rättvist....

Ha en underbar dag, vännen!

Anonym sa...

Underbart att du känner dig glad och harmonisk.Hoppas det fortsätter så/kam