2007-09-09

9 timmar frihet...

Så... tillbaka igen... efter 9 timmars frihet... massor av frisk luft och stillhet... men också lite regn... på hemlig plats... ja, den är faktiskt hemlig... för hajken som vi idag letat efter plats för... den är alltid hemlig för dem som senare ska delta i den...

Och eftersom jag inte är 100% säker... på om någon, som ska delta, råkar se det jag skriver här... så är det nog bäst att inte säga nått ännu... tids nog kommer svaret här ändå...

Jag lovade (hotade) väl med att visa några bilder från dagens utflykt och så får det väl bli... håll till godo...

Även om jag inte var ensam ute i skogen idag... så fick jag ändå gå där och njuta av den vackra naturen... med kameran i min hand...

Mina tankar fick äntligen fritt utrymme... att utvecklas och att klarna... och den klara, lite kyliga höstluften gjorde också sitt till... en dag som mitt hjärta och min själ verkligen behövde...

Trots att himlen var grå till större delen under dagen... och regnet hängde i luften... så lyste ljuset från de guldgula bladen rakt in i mitt hjärta... den där känslan av att vara fri... så fullständigt överväldigade för mig... och det kändes att det trots allt finns en mening med allt som händer... det har ödet redan bestämt...

Till den här platsen kommer jag tillbaka... den vill jag dela med mig av... till den som förstår sig på att se, lyssna och tolka...

Man blir verkligen trött... efter en sån här dag... av den friska luften och av att vandra... men som sagt... så välbehövligt för min kropp och inte minst min själ... i morgon väntar vardagen...

Nu återstår bara att säga... God Natt !


Foto & copyright: Tierra
Prylar: Canon EOS 30D, Canon EF-S 18-55/4-5.6
Plats: Får förbli okänd tillsvidare...

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

K sa...

Vilka ljuvliga bilder att ta med till drömmarnas land...
God natt!

stella sweden sa...

Snart, mycket snart går jag från sextiotimmars(jävla) arbetsvecka ner till tjugfometimmarsunderbar arbetsvecka!

Börjar nu!

Då du! Ha det gott!

(får se hur länge det blir)
;)

Anonym sa...

Jättefina bilder och då kan jag ju bara anta att dagen var lika fin.Ha en fin natt och vakna utvilad och glad inför en ny arbetsvecka/kram

Anonym sa...

Det är nå't visst med naturen och dess inverkan på oss människor, det är som ett energifält som skjuter allt annat vardagligt runt omkring oss åt sidorna så man verkligen kan insupa allt det fantastiska som är där och nu, när man kommer tillbaka till verkligheten så har det energifältet även satt sina spår i kroppen, trött men med laddade batterier kan man ta sig an nästan vad som helst.
Jag gillar "vattenbilder" och när det speglar sig så fint du har förmedlat här så genom skärmen kan man känna lugn & ro.

Ha en bra och inte alltför stressig måndag..Magnus

Anonym sa...

Underbara bilder du tagit,inser att jag borde nog lära mig hur min kamera funkar...
Önskar dig en bra dag..må gott!

**MY LIFE** sa...

Underbara bilder *som vanligt* LER
Där är vi lika.. UT i naturen och hämta ork
Önskar dig en bra dag
XENA

Anonym sa...

Vilka jättefina bilder. Hösten är väldigt vacker!