2007-09-14

Full fart mot helgen...

Nej... knappast... visserligen är det fredag igen ... men då helgen inte ser ut att ha något särskilt att erbjuda... så har i alla fall jag inte särskilt bråttom...

Det enda jag vet med säkerhet... är att jag nog måste ta och göra en djupdykning in under trappan... städa & rensa ut... där inne som jag sitter med datorn på kvällarna...

Misstänker nämligen att jag har varit alldeles för duktig... på att spara på mig en massa "bra-att-ha-saker" där inne... som t.ex. alla kartonger som följer med när man köper mobiltelefoner, dataprylar, kameror m.m...

Ärligt... hur ofta behöver man orginalkartongen igen... efter att man väl packat upp prylen i fråga och börjat använda den ?

Vet att en del hävdar att orginalemballage måste finnas kvar... om man t.ex. ska skicka in något på garantin... men gör man verkligen så... NEJ, inte jag i alla fall...

Jag är rädd för att det finns en del annat där inne också... som jag sparat av någon outgrundlig anledning... och som jag aldrig kommer leta fram och använda...

Jag är också alldeles för dålig på att sälja saker... orkar liksom inte ta mig tid att annonsera, bevaka telefon och trassla med prutande köpare... även om det skulle kunna ge en eller annan extra krona i min plånbok... och som jag kan köpa annat för ;-)

Nu ska jag i alla fall ta en till kopp med "rykande färskt kaffe" (lätt överdrift)... och sätta igång med jobbet... jag lär säkert titta förbi här igen senare...

Ha en fin förmiddag !


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en fin helg..så hörs vi snart..
..........,|)... ...|_\ I
............/|)... ...|).\ was
.........../.|)... ...|)..\ sailing
........../..|)... ...|)...\ along
........./...|)... ...|)....\ your
......../....|).... ...|).....\ space
......./...,-- -- -_...|.......\
....'\==-,,;,,;, ,;,,,,,,,-==;7~.~.~.~.~.~.~.~.~
...~.\__....__ ...__.....__/~.~.~.~.~.~ .~.~.~
...~.~.~.~.~. ~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.Hugs Night Lady

Anonym sa...

Oj, häftigt ovan....:))

Du, knappt levande och med hopp om att inte smitta dig så vill jag bara tipsa om tradera... Vi sätter ofta ut saker där på en krona så där och det brukar bli en hel del pengar ibland... Så det kan ju vara något och så sköter man det via datorn ju:))

Ha en skön dag och rensa lugnt!!!

**MY LIFE** sa...

Har själv varit flitig denna höst med ett antal vändor till tippen och en dag på loppis.
Finns dock ännu mkt kvar att rensa.
Börja du.. Det känns så skönt när man sen ser hur mkt plats det egentligen fanns..
Ha en fin helg
XENA

Anonym sa...

Jag sparar också en massa "braha". Sonen sparade sin mobiltelefonkartong och det var lönsamt. För när telefonen gick sönder efter ett halvår krävde företaget att originalkartongen skulle med för att han skulle få en ny.
Trodde aldrig det ens kunde vara så