2007-09-17

Kära dagbok...

Av förkylningen blev det inte så mycket... bara lite grann av snuva och halsont... men värken i mina leder är tillbaka...och även denna gång på ett par nya ställen...

Jag låg på sängen och läste en stor del av lördagen... men jag var tvungen att uträtta en del ärenden under gårdagen... som att åka till apoteket för att köpa näsdroppar...

Helgen har också inneburit att ord har växlats... insikter kommit, inte bara i mina tankar... inga stora ändringar ännu... men vägen börjar kanske ta form och synas...

Det är måndag igen... äntligen... en ny vecka, drygt halva månaden passerad... och snart är oktober månad här... det är regnigt, blött och trist... och jag längtar faktiskt nu efter snön...

Den där första snön... som gör att det genast blir så mycket ljusare ute... den där lätta fina snön som virvlar runt skorna när man tar en rask, men kylig promenad... tidigt på morgonen...

Men, men... än kommer den väl inte... jag får stå ut med att kliva på gångbanans höstvåta löv och se hur de sakta faller från träden... tills alla ligger där på marken...

Måste anstränga mig nu... under den jobbigaste av perioder... visa tålamod, se det som är positivt... se ljuspunkter och samla kraft... hösten är inte och kommer aldrig vara "min" årstid...

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

Visst är hösten här på riktigt.
Natten till igår hade vi -1,7 här.
Har varit tvungen att sätta på pannan.. Något jag helst inte gör så här tidigt men det var kallt inne.
Skönt att förkylningen inte bidde värre.
Ha det gott
XENA

Anonym sa...

Så skönt att det inte blev såå farligt med din förkylning, jag hostar fortfarande...

Insikter är ju alltid bra, kommunikation oxå, särskilt om den är ömsesidig och man känner att man kommer någon vart i det...

Hoppas på en bra dag för dig!!!