2007-09-20

Pannkaka...

Torsdag... och kanske en passande rubrik... men i övrigt är det totalt stillestånd på orden... och samtidigt bubblar det under ytan...

Förmår mig inte att skriva så mycket här just nu... kanske klarnar det mer under dagen... kanske inte...

Ett stilla lugn inombords... förberedelser... och tankar som sakta reds ut... orden formuleras... men utåt är de ännu osynliga...

På min näthinna spelas olika scenarion upp... röster hörs innanför fasaden... gör si... gör så... och tiden går... arbetar för mig... och inte lägre emot... styrka & tålamod... med ljuset som mål...

Blundar en stund... och samlar tankarna... vet vad jag vill...


"Jag blundar
Och håller andan lite till
Hjärtat stannar
Nästan alltid där jag vill
Jag blundar
Och håller andan lite till
Tiden stannar
Nästan alltid där jag vill"


Martin Stenmarcks "100 år från nu"

Foto: Tierra

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan hoppas allt är bra med dig? Ha det gött..kramiz..