2007-09-03

180 knyck...

Så där... nu är kvällen här igen och jag har som så ofta förr placerat mig vid datorn... de kvällar jag kan (får) i alla fall...

Alla ni som läste min blogg här i morse... vet att den här dagen inte började speciellt bra... och det är nog en rejäl underdrift... för det fortsatte på samma spår och inte helt oväntat...

Rakt in i väggen... 180 knyck minst... och det var nog allt tur att jag fick ETT väldigt positivt samtal på telefonen vid lunch idag... så jag kunde få tillbaka lite av alla de positiva tankarna och känslor som jag lyckades fånga upp under min lediga dag...

Tyvärr fortsatte dock stressen på jobbet under eftermiddagen och när jag till slut skulle sätta mig i bilen... nere i garaget på jobbet... för att köra hem... så kom både tröttheten och tårarna...

Just nu skulle jag vilja prioritera bort en massa saker... ge mig själv mer tid till sånt som jag vill... och dessutom kanske behöver göra... ändå är jag så himla korkad ibland... att jag tar på mig fler uppgifter än jag borde...

*kort paus för ett bloss och för att fixa några mackor*

Jag är ju sån... jag vill bara att allt ska hända på en gång... har väl kanske för bråttom ibland... fast, ibland får jag ju inget att hända heller förstås... det är konstigt det där...

Sitter här i bloggen och formulerar mina tankar istället... och det är väl kanske inte så vanligt för en kille/man... att skriva ganska öppet om sina tankar och känslor i en dagbok... som ligger vidöppen ute på nätet... för alla att läsa...

Har tänkt på det ganska mycket... de flesta som skriver som jag gör tycks vara tjejer/kvinnor... killar/män skriver nog mer om specifika saker, som politik eller något "unikt" ämne... men inte jag inte...

Jag sitter här... likt tjuren Ferdinand... under min egen "korkek" och "luktar på blommorna"... funderar & reflekterar... om livet...

Ni som följt med ett tag... kanske redan sedan MSN-tiden... vet att mitt skrivande i många avseenden förändrats en hel del... till något mycket mer personligt, trots relativ anonymitet... och numera fyller denna elektronisk dagbok ett väldigt stort behov...

Faktum är att min blogg (på MSN-tiden) startade som en dagbok över en badrumsrenovering... det kan man kanske knappast tro när man läser här numera... och jag är väldigt glad för att de finns de som sporrat mig att fortsätta skriva... och hjälpt till att öppna lite grann på locket... till allt det som finns där inne...

*ger katterna mer mat innan de river huset*

Jag skulle nog kunna sitta här i timmar och skriva... och då kan jag ändå inte säga eller berätta allt nu... för det finns så mycket mer innanför det tunga locket... som ännu inte fått se dagens ljus eller känna syret från friheten...

En dag hoppas jag faktiskt kunna visa er mer... mer av mig, mer av allt det som snurrar innanför pannbenet på en person med signaturen "Tierra"... om jag nu bara vågar förstås... jag är ju lite feg av mig som ni vet ;-)

Jaha... har ni redan stängt av & loggat ut nu... misstänkte kanske det... men jag fick ju inte så värst mycket skrivet tidigare idag... så det var väl bäst att passa på nu... när klockan närmar sig 11...

Jag ska väl försöka läsa lite bloggar nu själv också... och dessutom tänkte jag fixa klart några små bilder som jag nog ska kunna plåga er med... någon av de närmaste dagarna...

Ha en fortsatt skön kväll och en god natt !

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du får en bättre dag imorgon då :)

Maria sa...

Hoppas att din morgondag blir bättre än idag:) Jag är också ganska feg, men har nu helt plötsligt börjat blotta mina svagheter och upptäckt att det inte var alls så farligt som jag hade förväntat mig. Konstig och ovan känsla... KRAM

Anonym sa...

När man längtar efter någon riktigt mycket
är det saknad efter något man har kärt
det finns stunder då man inte längre känner
att det viktiga i livet är nåt värt

Jag vill bara vara säker på att längtan
är det största och det finaste vi har
när en älskad vän försvinner några dagar
vill jag känna att min längtan den finns kvar

Har du någonsin förlorat någon älskad
vet du också hur det är att sluta tro
men ibland så kommer alltid nåt tillbaka
som i hjärtat ditt på nytt ska börja gro

Då är lyckan av att längta efter kärlek
lika stor som att få leva detta liv
dina drömmar kan då åter bli de samma
som de var men i ett annat perspektiv


Kram & hoppas du får en bättre dag imorgon ;) ..

Anonym sa...

Hej Tierra
Det du just beskrev i början, med tröttheten och det känslomässiga, som jag kan läsa mer av i din blogg, ska du med största allvar ta och tänka över. Jag tänker på ditt bästa, Tierra, när jag skriver detta, för det var precis så det började för mig i våras, efter att jag hade ignorerat eller slått bort "signalerna" under en längre period, på det som man kan beteckna som utbränd.
För övrigt tycker jag att man ska kunna skriva om precis om vad som faller en in i sin blogg, dom som uppskatar det kommer tillbaka och vill ha mer...precis som jag.

Ha nu en bra dag och ta vara på dig/Magnus

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att dagen idag blir en bättre dag!!!

Men du, vännen, så trött ska man inte behöva vara och inte ledsen heller för den delen... Hoppas att det reder sig så att du slipper det, till en del i alla fall...

Det finns många fler manliga bloggare som skriver på ett sånt sätt som du men man får aktivt söka efter dem...

Kram på dig och hoppas du fick sova gott och vakna skönt!!!

Ella sa...

Ja, jag har också tänkt på det att det inte är så många män som skriver på det viset som du. Du är unik. På ett väldigt bra sätt och jag uppskattar att få se ditt inre.
Den typen av blogg som du skriver är precis det jag vill och hoppas få läsa, tyvärr är det inte helt vanligt och lätt att hitta.

Hoppas att den här dagen blev bättre.

Kram