2007-09-20

Tillfällen...

Det finns tillfällen... då orden inte finns... inte räcker till... då man behöver dra sig undan... stänga in sig... bara för att ORKA...

Befinner mig nog där nu... i ett sånt tillfälle... då mina ord här är alldeles för betydelslösa... alldeles för otillräckliga... ett tillfälle då inte ens jag kan formulera allt jag skulle vilja...

Det händer så mycket... på olika sätt... jag måste fokusera på det som är viktigt... på det som betyder mest... mot ett mål...

Jag vill egentligen inte... ta en paus härifrån... men ni ser nog också att jag mest tycks trampa runt i samma sörja just nu... och det är inte givande för någon att läsa...

Det blir ett avbrott... kanske bara ett kort... kanske ett längre... och det kommer bli svårt... tungt och ledsamt... för det här är mitt enda andningshål... den enda plats där jag kan få ut orden...

Jag är nog snart tillbaka... tro inget annat... men just nu räcker inte orden till... att skrivas... behöver fylla på mina reserver... och det finns mycket som tar kraften just nu...

Sköt om er allihop... ha en riktigt trevlig helg... vem vet, kanske är jag tillbaka redan på måndag igen... då abstinensen och kanske saknaden... blivit för stor och ohanterlig...

Ska sätta mig vid vattnet ett tag... ta några riktigt djupa andetag... se på världen och livet... känna vinden och dofterna... och njuta av stundens frihet...

Eller gå ut i skogen... känna doften av den regnblöta mossa... känna granarnas barr mot ansiktet... när jag tar mig allt längre in... till den stillhet och det lugn... som finns där...

F-n... saknar er redan.........


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

12 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar dig med vännen =(
Hoppas Du mår bra av din paus och
att Du kommer tillbaka snart igen.

*Kram, kram, kram, kram*

Finns här när helst Du vill prata,
det vet Du.

Trevlig Helg till dig med,
jag ska sitta och mysa med ost och kex
nu när jag ska vara barnledig =)
- Veronica

Anonym sa...

Ta du lite ledig Tierra, det kan vara bra att ta "time out" ibland, särskilt när en del känns jobbigt runt omkring, då är det ett måste för att man inte ska rasa ihop.
samtidigt som det är tråkigt att läsa det så är det ändå sig själv man ibland måste tänka på.
Ladda batterierna i naturen och kom tillbaka när du är redo, du vet vart du kan vända dig om du känner för det.

Varma och empatiska hälsningar Magnus

K sa...

*kramar om*

Anonym sa...

Ha det så bra & ta hand om dig själv nu,vi finns här när du kommer tillbaka..
skickar en bamsekram ;)

Anonym sa...

God morgon go´e vän i etern =)
Tant Rut saknar dig redan =)
önskar dig en trevlig helg, lämnar en korg full med helgmyspys i, kramar =)

Anonym sa...

Kommer att sakna dig med, vännen! Men som du säger ibland måste man sikta in sig på sitt mål för att få kraften att ta sig dit... Lycka till! Vi kommer att höras igen:)

Anonym sa...

Hämta kraft där du hittar den. VI väntar på dig här när du vill, när du behöver, när du är redo.
Många kramar

stella sweden sa...

Hallå vännen!
Varför tror du att vi ändå läser?
:)

Anonym sa...

Inte begriper jag hur du kan sakna ord... inlägget var jättefint liksom alla dina inlägg. Att bildeerna därtill är lika vackra gör ju inte saken bättre. Men däremot förstår jag din känsla... och kan bara säga, välkommen tillbaka så snart du orkar.
Vettiga saker har du sagt hela tiden
Styrkekram

Anonym sa...

En månstråle lyser i natten
i ditt fönster den stannar till
den gör drömmen din så rofylld
och den stannar så länge du vill

Varma hälsningar...

Anonym sa...

Hej!
Det är vackert i skogen, men akta dig så du inte får på dig någon fästing bara. Ha det så gott vid havet eller i skogen. Brukar lukta så gott vid havet. Hoppas du finner lite nya krafter.
MVH Godtimes.
Ps: bilden med den liggande trädgrenen är så vacker.

Anonym sa...

Ta din tid vännen.
Fokusera på sånt som får dig att må bra. Lägg energi (försök) på rätt saker. Du vet var jag finns.

Kramar / Wimsa