2007-09-08

100% höst...

Vilken fruktansvärt trist lördag... regnet har vräkt ner större delen av dagen och jag har inte förmått mig ta mig utanför dörren...

Kom i säng först vid 3-tiden i natt... men kunde å andra sidan... så sov jag ju fram till lunch... men sen har dagen verkligen släpat sig fram... och ingentans har jag kunnat ta mig undan... för att få vara ifred... med mina tankar...

Kvällen kom och jag lagade middagen idag... det fick bli något så enkelt som tortellini i ostsås med tillhörande vitt bröd, sallad, gurka och paprika... tyvärr blev det ganska smaklöst denna gång... men fyllde väl sitt syfte... att tysta magens kurrande...

Sedan, efter att ha kollat vädret på TV... så landade jag som vanligt här... framför dataskärmen... men om nu vädret bara blir lite bättre i morgon söndag... så ska jag nog bege mig ut i skogen en stund...

Inte enbart för att jag kanske behöver det för egen del... nej, denna gång har jag (och några ledarkollegor) en uppgift... vi ska planera en årligt återkommande s.k. hajk... en kombinerad längre vandring och tävling... som går av stapeln nästa vår... i början av maj...

Men visst, det blir ett välkommet avbrott i min vardag... och givetvis tar jag med mig kameran... någon liten ynka bild ska jag väl också lyckas med... det lär ni väl bli varse...

Det är så skönt att komma ut i skog & mark... och jag skulle nog kunna tillbringa hur mycket tid där som helst... känslan av frihet och den stillhet som oftast finns där inne i de djupa skogarna...

På något sätt är det där jag verkligen kan vara mig själv... och då får jag äntligen tid att njuta av livet... för där i skogen finns ingen annan än jag själv och mina drömmar & funderingar...

Jag avslutar nu... med att hoppas att ni får en fin söndag... och om inget oförutsett händer... så hittar ni nog mig här, framför datorn... i morgon kväll också...

God Natt & Sov Gott !


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

stella sweden sa...

Lyckliga du som fick sovmorgon!
Kom hem sent (efter fest) och satte mig att blogga!
Herregud! Så klart jag försov mig och fick ta en svindyr taxi till jobbet!
;)

Fina ord jag läste i förra inlägget!

Sov gott!

Anonym sa...

Jag antar att du inte kom ut under dagen, då det har spöregnat.Hoppas din dag varit fylld med glädje ändå/kram

Anonym sa...

Hej Tierra

Ja, i skogen kan man drömma sig bort i, som jag nämnt tidigare så har även jag varit scout, så hajk, läger och vandringar..det har jag varit med om och njutit av.
Farfar och farsan har båda varit ordförande i kommunens scoutförening så jag har mer eller mindre automatiskt kommit med där. Tyvärr så har intresset för scouterna avtagit såpass att det nu mer inte är någon aktivitet där, utan den är "vilande".

Ha en jättebra dag i skog & mark, och hoppas du får några läckra kort.

/Magnus