2007-09-07

Hur gör djur...

Kanske det enda sättet för oss vanliga & dödliga människor...och definitivt bästa... att få möjlighet att fånga vilda djur på bild... är nog att besöka en djurpark...

Då kan man komma riktigt, riktigt nära... och det är ju dessutom så att de oftast ligger eller står ganska still... vilket självklart också kan underlätta fotograferandet en hel del... även om jag nog, trots allt, känner i hjärta & hjärna... att det är lite fusk... men vad gör man ?










Foto & copyright: Tierra

Prylar: Canon EOS 30D, Canon 18-55/4-5.6 + Sigma 70-300/4-5.6

Plats: En känd djurpark i Stockholm... ni vet nog vilken ;-)

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in en snabbis & önskar dig en trevlig helg..*kram*

Anonym sa...

Fina bilder, Tierra..som vanligt.
Tja, vad gör man? man skulle kunna boka en resa till Kenya och dra ut på safari...eller så går man helt enkelt till en djurpark, där dom finns samlade allihop. Åka på en safari resa skulle vara hur kul som helst..och ett minne för livet, men ingenting är gratis förutom luften vi andas..men det kommer nog skatt & moms på den med som på allt annat så småningom.
Djurparken är nog Skansen..har jag rätt?..där har jag varit många gånger, jättefint där, den ska ni vara stolta över.

Tills vi hörs igen, ha det så jättebra.

Med varma hälsnningar Magnus

Anonym sa...

Hur fina bilder som helst!
Jag gillar verkligen dem på
fiskarna och på ormen.
Härliga färger.

Ha en underbar helg... vi hörs!
Kram, Vonkan

Anonym sa...

Jättefina som vanligt säger jag också.
Ha en fin kväll/kram

Anonym sa...

En sådan kamera vill jag också ha om bliderna blir så fina! Ha en bra kväll!