2007-10-01

Gryningsljus...

Det finns en plats här i världen... där jag skulle vilja vara en tidig, tidig morgon... på våren eller försommaren... och liksom denna dag, den första dagen i oktober månad... få möta gryningsljuset...

Stonehenge i södra England (läs mer här)... denna mytomspunna plats... som fascinerar och fångar människors intresse sedan flera tusen år tillbaka...

Någon dag... någon gång ska jag få stå där... uppleva känslan av ljuset som träffar mitt ansikte... lyser genom de höga och kala formationerna av sten... känna glädjen och spänningen... Mmmmm, vore härligt !

Det är alltså måndag igen, den 1 oktober... och helgen är över... det mesta är sig likt men inte allt... ett nytt skede har inletts... och det finns en del små, men positiva steg...

Min värkande kropp är aningen bättre och jag försöker återigen leta mig upp till ytan... efter några dagars "dykning"... väder & psyke har inte varit på sin bästa sida... och det märks direkt...

Nu kämpar jag dock på igen... fokuserar på det som gör mig glad... små saker som gör livet lite bättre... som en öppen dörr, vänner som stöttar, saker som fungerar och möjligheter som ges...

Jag har en hel del att göra... framför mig... men dessvärre finns det uppgifter jag fått ge upp... saker som säkert gjort vissa besvikna på mig... men jag måste fokusera på annat nu... och om det innebär att jag förlorar en del... så hoppas jag vinna annat...

Nu ska jag nog ta mig en kopp kaffe... kanske ringa ett samtal, kolla mail eller så... och försöka starta denna morgon i ett lagom tempo... lagom, så typiskt svenskt det lät... men ändå likväl sant...

Jag får väl avsluta dessa rader med att... i positiv anda säga...

Ha en bra dag !

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

Dit vill jag också..
Mystiken ligger tät över den platsen.
Hoppas att du får en bra måndag nu när helgen äntligen är över.
Kram
XENA

Anonym sa...

Det finns så många ställen jag skulle vilja se!!! Nu har jag så svårt att flyga men det kanske ändrar sig om jag blir bättre i öronen!?

Hoppas att du får en bra dag!

Anonym sa...

Hej snutt!

Härligt att det ändå finns lite
positiva stunder i allt skit du går
igenom just nu.

Själv är jag lite seg efter helgens
festande men det börjar släppa =)
Kul hade jag iallafall.

Ha en bra dag själv.
Jag är hemma idag och i morgon...
Belle e nämligen magsjuk.
(om du skulle vilja prata)

Kram kram/veronica