2007-10-15

Choklad i kubik...

Jag kom inte på någon intressantare rubrik än så... och det här blir väl just några rader om... choklad... massor av choklad...

Det var nämligen chokladmässa här i Stockholm under helgen... och en sådan kan ju knappast passera obemärkt... i alla fall om man är en riktig godisgris... som t.ex. jag...

Det hela gick av stapeln på Nordiska Museet ute på Djurgården och inte helt oväntat var det en lååång kö för att komma in...

Väl där inne väntade ett stort antal stånd fyllda av allsköns choklad i alla upptänkliga former, smaker och färger... och det bjöds på en hel del smakprov hos nästan varenda utställare... mmmmmm...

Det fanns så mycket gott smaka på... men även att TITTA på... tänk vad mycket man kan göra med lite bönor från ett träd...

Givetvis, vore väl konstigt annars, så gick det också att köpa... alla dessa olika sorter av choklad... och det var en lite tunnare plånbok i innerfickan när det till slut var dags att ta sig hemåt... efter drygt 2 timmar i detta chokladparadis...

Hmmm... bara att skriva detta... och att se bilderna... gör att det vattnas i munnen... kanske bäst jag slänger in de 3 sista bilderna också... utan vidare kommentarer...



NU måste jag jobba igen... får försöka återkomma senare...

Ha en bra dag !


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

Åhhhhhhhhhhhhh...
Slurp........
Dräggel....

Hur KAN du lägga ut såna bilder när du vet att minst EN av dina läsare är ett riktigt chokladmonster..*haha*
Lyllos du som var där. Hörde om det på tv o önskade att kunglikga huvudstaden låg lite närmre..

Ha en fin dag
XENA

Anonym sa...

Ser ju grymt härligt ut! Vilka läckra bilder på läckerheter du tagit!
Jag kanske inte är den gottegrisen jag trodde jag var ändå för jag visste inte att det var chokladmässa nu!

Anonym sa...

mmmmmmm.... gott gott!
:P
*avundsjuk eller vad!?*

skicka över några praliner är du gullig =)
kram på dig...vonkan

Anonym sa...

Men, vad gott det ser ut..lyckost dig som bor i Sthlm och som får uppleva allt detta goda...god choklad är alltid gott.

Tack för kommentaren...ha en fortsatt bra kväll/Magnus

K sa...

Jag var också på chokladfestival för några veckor sedan. Tror dock att utbudet i Stockholm var betydligt större. Vi hittade i alla fall mycket goda chokladkakor och annat :-) som följde med hem, dock med en betydligt tunnare plånbok :-(
En av mina favoriter blev choklad med salt i. Har du provat? Om inte tycker jag du ska göra det!
(Det var även då min kamera gick i golvet, men den nya blir nog bra den med.)