2007-10-19

För fort...

Sitter här på jobbet... lite tidigare än vanligt... och utanför, i mörker, faller regnet på den kalla marken... ännu en vecka är till ända... det har gått alldeles för fort... och tyvärr är helgen redan här...

Önskar ofta att jag hade möjligheten att stanna tiden... ge mig en chans att andas... att få känna... att få leva...

Fredagens alla uppgifter, stora & små, ligger framför mig... som ett pärlband av punkter... som allihop måste klaras av... rätt och i tur och ordning... några ovanliga och nya pärlor... andra minst lika vardagliga som alltid... nästa tråkiga...

Just i detta nu är jag något frusen... och jag låter mina egna små nyvakna tankar sträcka sig ut till någon varmare plats... längre bort...

Jag minns de senaste dagarnas välbefinnande och låter dess redan skrivna ord påminna mig om att det är bra... att vägen faktiskt kan vara både rak och utan uppförsbackar...

Helgen står för dörren och jag samlar orden i mitt inre rum... möjligheter att skriva, att beskriva och beröra finns... kanske låter jag datorns tangentbord förmedla än mer av ordens betydelse senare...

Kanske är det min kameralins som får fånga drömmarna... likt en drömfångare på väggen i en annan tid... och annan plats...

Det får visa sig... tålmodigheten ger kraften och orden som ges i skrift... ger värme och ljus... allt kommer närmare... ju mer tiden går... och dagar räknas...

Nu är det dags att klara av första pärlan på bandet...

Ha en fin förmiddag !


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Go´morgon.
Ja, tänk om man kunde stanna tiden ibland.
Men själv känner jag att jag vill skynda
på tiden istället.
Så att allt skit försvinner snabbt.
Och att allt bra kommer fram!

Ha en bra dag...
Kanske hör av mig senare i dag...
annars får du ha en trevlig helg!*

Kram kram. veronica

Anonym sa...

Vad fint du skriver!
Fick plötsligt för mig något...eller så läste jag fel?
Att du inte ser fram emot helgen, att gå hem till ensamhet eller det som finns?
Om det är så (vilket jag vet exakt hur det känns) så vill jag telepatera över lite harmoni och styrka.
Kan du inte försöka stanna upp lite i helgen och uppleva lite små ting?
Äta något gott och uppleva smaken?
Lyfta huvudet från att titta ned i backen och titta på vackra husfasader och trädens sista löv för året? Lyssna bara så lite på dina egna tankar?
Jag är inget vidare på det här själv men har börjat försöka! :-D
Kan också tipsa om en riktigt fin bok jag läser nu som heter "Något bättre är redan på väg" (Maria Scherer), köp den på väg hem från jobbet i dag (pocket finns). Tänd ett ljus och häll upp en Whiskey och läs och ta in!
Kram

Anonym sa...

Vilken underbar metafor för arbete!!! Ha en fin helg, vännen!!!

Anonym sa...

Hej Tierra

Veckan och veckorna går fort fram som ett lokomotiv utan broms, det finns tyvärr inget man kan göra åt det (om man inte vore Hiro i Heroes förstås) det är bara att åka med på tidens tåg.
Helger kommer och går, det bästa man kan göra är att just göra det bästa möjliga av helgen..om man orkar.
Som ett ordspråk heter "inget ont som inte har nå't gott med sig"

Ta nu vara på dig och ha en bra helg, Tierra.
Din vän Magnus