2007-10-12

Mot våldet...

I kväll sker en manifestation, här i Stockholm... mot våldet... det meningslösa och ofta oprovocerade våldet... som drabbar så många, både ungdomar och vuxna... och som måste få ett slut...

Och vad kan då passa bättre... än kanske just en bild på "Non Violence", Den knutna pistolen... skapad av den välkände svenska konstnären Carl Fredrik Reuterswärd... och som i original finns placerad utanför FN-huset i New York...

Min bild är dock tagen på inne på Sergelgatan här i Stockholm... där det sedan många år finns en något mindre kopia... där den dagligen väcker folks intresse... och säkert en och annan tanke hos dem som passerar förbi...

Man får väl aldrig sluta upp att hoppas... att det någon gång ska bli ett stopp på allt detta meningslösa våld... kanske kan nu en del människor vakna... kanske finns möjligheten att skapa ett bättre samhälle som bygger på respekt och medkänsla...

OM vi alla hjälps åt borde det gå... vi som vuxna har ett ansvar... ni som är unga har också ett... INGEN vinner på att våldet fortsätter !

Med detta avslutar jag veckans bloggar... tar en paus över helgen och räknar med att återkomma på måndag igen...

Ha en trevlig helg !


Foto: Tierra


P.S.
Just det... svaret på frågan i förra inlägget... bilden föreställer faktiskt huvudpersonen, d.v.s rollfiguren i filmen "The Crow" från 1994... men det såg ni väl kanske ? ;-)

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha.. det var det jag sa till dig.
jippi jag hade rätt!! =)
det var kul =)

en jätte trevlig helg till dig med snutt...
och jag hoppas också att alla kan fatta
snart att våld INTE löser något

kram på dig, vonkan

Anonym sa...

Blir jätteglad!
Ska så fort jag får möjlighet läsa in mig på din blogg, riktigt ordentligt! Jag jobbar natt i bland och då kan jag i bland riktigt fördjupa mig och komma ikapp! När man hittar någon som bloggar med själ och hjärta som jag tror du gör vill jag vara rädd om! Länkat var det här! Nu gäller fredagstacosen! Trevlig kväll!

Anonym sa...

Ah...just nu tänker jag bara egotankar och tro mig...jag är ingenelak människa. Hoppas DU får det toppen i helgen/kram

**MY LIFE** sa...

Åh en sån där puffra med knut på har jag som pin på min vinter jacka. Har haft den sen den var jätte poppis för typ en miljon år sen..
Ha en fin helg
XENA

Anonym sa...

the crow blev en tonårsfavorit hos mig, hela prylen med brandon lee är spännande! för övrigt så hoppas jag både på att det sker en förändring ute på gatorna samt att du hade en trevlig helg..