2007-10-15

Frön för vinden...

Satt i ett telefonmöte nyss... och passade därför samtidigt på att skriva några rader i här bloggen... för jag lyssnade knappt med ett öra ens... då mina tankar inte är på jobbet nu...

Det är så många känslor som strömmar genom skallen... och runt i kroppen... och ibland växer tankarna igen... då man inte förstår att tolka... då man inte vet hur man ska hantera...

Jag bollar mina tankar... som bollar mot en vägg... kastar ut dem som ord och meningar... försöker se vad som händer när de träffar den elektroniska pappersytan...

Ramlar de kanske bara platt till marken... eller studsar de tillbaka... och träffar min kropp... allt hårdare och hårdare... kanske, i bästa fall... når de ut... når de fram... som avsett...

Pratade med någon förut... beskrev känslan... om hur man ibland kapslar in sig... mer och mer... och jag blev så glad för att just den personen kände igen sig... förstod... och gav sitt stöd...

Att ha mycket att ge... men aldrig kan få... är just det som känns hårt, så fruktansvärt hårt... och det gör ont...

Det är då som det känns skönt att någon kan lyssna... som vill ta emot, någon som går igenom något som påminner... som en sorts avbild... och ändå med stora skillnader...

Det är mycket som spelar allt mindre roll... och annat som växer i betydelse... sånt som jag kanske aldrig riktigt trodde skulle ske... sånt man läser om i tidningen... eller i en bok...

Dagarna är fyllda av tankar... om meningen med mycket... om sånt jag inte visste fanns... om livets kärna och överlevnadens kamp... en tvekamp mellan mörkret och ljuset... kylan och värmen....

Det gäller att hysa en stor tillförsikt... tålmodighet... om att man en enda gång här i livet... mycket hellre än en stor lottovinst... ska få allt det drömt om... att få känna och uppleva...

Dags att runda av dessa snurriga rader och tankar för denna gång... dags för lite luft... dags för en stunds frihet... och kanske en chans att fladdra lite med vingarna... som övning...

Återkommer senare skulle jag tro...


Bilden har jag lånat... från nätet... då ingen av mina passade nu...

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

kapslar in mig... mer och mer...
förstår...
deppar...

/Wimsa