2007-10-10

10/10 - en vanlig dag...

Morgonen här igen... och jag skulle nog nästan kunna köra till jobbet med förbundna ögon... kan nog varenda kurva, korsning och rödljus utantill... varje hål eller gupp i vägbanan sitter i ryggraden...

Det är kallt i bilen på morgonen nu... får vrida upp värmen... och slå på uppvärmningen av sätet... kanske är det också dags att plocka fram vinterjackan... för nu har tydligen metrologerna hotat med att det ska snöa... kanske redan i morgon...

Jag fick sitta i en lång bilkö i morse... det brukar ju inte hända så ofta... men någon stackare hade tydligen fått något problem med sin bil... på precis fel ställe... så där satt jag... med musiken från bilens CD-spelare... som fyllde mina öron... och mitt inre...


"det är som jag burit en förbannelse
ibland med ryggen rak
ibland med både hopp och tro
men det är ändå samma sak

jag har spridit lite värme
jag har spridit lite frost
jag är varken hjälten eller boven
jag är bara lite lost

från fönstret ser jag tidens tand
kedjor komma och gå
ingen är en del av den här trenden
alla bara hälsar på

jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i
jag hör ett hjärta som slår
inatt har jag bett för stunden dimman drar förbi
för en välkommen vår..."


Ur "Jag har väntat på ett regn" - Lars Winnerbäck - 2007

Ibland når ord och texter, som dessa, långt in i hjärtat... in i själens alla skrymslen... berör en på ett oväntat sätt... och man blir sittande där med sina tankar... och hade det inte varit för en annan, mycket mer stressad bilist... så hade jag kanske suttit där ännu...

Jag väcktes ur mina funderingar av ett par kraftiga stötar från hans signalhorn... och kanske såg jag en aning förvirrad ut när jag sen fortsatte min färd mot jobbet... fortfarande omgiven av toner och texter... ord som berör mig...

Nu väntar dagens strider... för ibland känns jobbet så... som ett slagfält där jag försiktigt måste ta mig fram... lösa uppgifter och problem... och även om det ibland kan vara intressant... så finns också dagar då det mer liknar ett skyttegravskrig... där ingen kommer varken framåt... eller bakåt...

Hur det blir idag återstår att se... nu är det dags för lite kaffe...

Ha en bra dag !

Foto: Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lämnar lite massage åt dig..med väldoftande oljor..tror du behöver det..att kunna koppla bort allt skit i huvudet just nu?
Kramar om försiktigt & önskar att allt löser sig för dig...

**MY LIFE** sa...

SNÖ????!!! fybubblan.
Det vill jag INTE ha..
Kroppen skriker ju redan så det räcker.
Hoppas dom har fel.
XENA

Anonym sa...

Jag förtsår att du drömde dig bort när texten berörde dig. Jag ÄLSKAR verligen Winnerbäck och är stolt ägare till hans nya skiva =)
Ha en fin dag och snön ska vi rata bort ett tag till;-) Kram