2007-10-19

Halvmåne...

Uppe på det klara, mörkblå himlavalvet... bland stjärnorna... hänger halvmånen... denna oktoberkväll... så lugnet sakta sänkt sig över bostadsområdet... där grannsamverkan råder...

Står utanför en lång, lång stund... tänker på hur många andra som kanske just i detta ögonblick... gör detsamma...

Jag tänder in cigarett till... och jag andas in den kyliga luften som omsluter min kropp... det är nog faktiskt dags nu... att ta fram vinterjackan i helgen... säkert bara en tidfråga innan snön gör sitt första försök att bädda in landskapet... under ett vitt täcke...

Jag gillar vintern... snö,kyla och frusna sjöar... mycket bättre än den här mörka och blöta hösten... även om färgprakten i skog & mark är oslagbar... men vinter och snö... låter ljuset speglas tillbaka...

Sätter mig framför datorn och skriver dessa små rader... stillheten är total även inomhus ikväll... och de enda ljud jag just nu hör... är surret från datorn och sporadiska katttassar som trippar på golvet...

Helgen är så inledd... och jag ser ut genom fönstret... hur flera av grannarna har besök... middag med vänner och bekanta... kanske något gott att äta... något gott att dricka... givande samtal om en det ena... en det andra...

Det är faktiskt skönt... att sitta ensam denna kväll... men jag ska nog ändå krypa ner i sängen strax och titta lite på TV... istället för att sitta här... i bildskärmens bleka ljus...

Ha en trevlig kväll om ni fortfarande tänker vara uppe... och en god natt om ni liksom jag har planer på att somna inom kort...


Bilden hittade jag på nätet... och lekte sen lite i Picasa...

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

�nskar dig en trevlig helg.
Vet att vi �r flera som kommer k�mpa med helgerna men kanske kanske med hj�lp av fina minnen kan vi alla klara �ven helgernas p�tvingade sociala tillvaro eller fr�nvaron av den samma..
Ha det gott
XENA

Anonym sa...

Underbar bild och tankar.

Anonym sa...

Förlåt om jag klampade på häromdagen och skrev saker som jag inte har en aning om. Hoppas att du är ok. Kram och förlåt. / Borthy

Anonym sa...

Det var skönt att höra.
Bra, då är vi av samma skrot och korn antagligen. Varma hälsningar tillbaka. Hoppas helgen varit ok? Jag har städat som en dåre! Kört stenhårt!