2007-10-16

Orolig natt...

Utan att veta varför, verkligen... så har jag vaknat upp flera gånger i natt... alldeles kallsvettig och fylld av obehagskänslor... och det blev av något okänt skäl en orolig natt...

Brukar komma ihåg om jag drömt mardrömmar... oftare än vanliga drömmar... men jag har inget som helst minne... av att det skulle varit något sådant denna gång...

Gårdagskvällen i framför datorn kändes bra... jag tog till och med en extra sen promenad ut med hunden för en nypa frisk luft... och jag kom i säng som planerat före midnatt... och trots den oroliga natten känner jag mig ganska utvilad...

Kanske blev det just en sån natt... p.g.a. den senaste tidens myckna arbete... men jag faktiskt börjat tänka i lite andra banor...

Kom att tänka på det redan häromdagen... att jag inte längre enbart prioriterar jobbet... även om det ännu är en väldigt stor och nog så viktig del... men jag börjar inse att det finns annat också...

Mina arbetsdagar ligger nu i snitt på 10-11 timmar... och det är ju inte särskilt bra... men det kommer bli en ändring... jag ska hitta sätt och möjligheter... det finns annat i livet som betyder nått...

Dagens lilla bild... får avspegla lugn & ro... rekreation... natur och uteliv... även om det var några år sedan jag spelade golf ;-)

Men nu får jag lägga de tankarna åt sidan... för oavsett vad just nu jag tycker & vill just nu... så väntar jobbet...

Ha en trevlig tisdag !


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det lite jobbigt när man kommer på att jobbet är en viktig del i livet....
Mitt jobb är ju både roligt och man får uppskattning i olika former och jag har väldigt fina vänner där..svårt att se det som obetydligt som man ska göra!
Jag uppskattar annars en tidig morgon på golfbanan men är inte lika säker på att golfbanan uppskattar mig där lika mycket :-D
Hoppas du sover bättre i natt!