2007-08-13

Måndagstankar...

Usch... vilken otroligt jobbig och trist dag det här blev... tiden släpar sig fram och jag lyckas inte göra speciellt många knop...

Jag är så otroligt trött & less... och arbetslusten ligger långt ner på minus... just i detta nu skulle jag helst av allt vilja vara på någon helt annan plats... bara inte här...

Varför blir det så... jag försöker ju verkligen ta tillvara allt som är positivt... och ändå börjar hösten på något vis ta greppet om mig...

Det är verkligen MÖRKT på kvällarna nu... har ni märkt det ?

Var just uppe på taket en stund... och faktiskt... solen & ljuset bröt igenom de tunga, grå molnen för en liten stund... och bara detta lilla... gjorde genast att det lättade lite i själen...

Jag måste ha mer LJUS... jag vill också känna mig glad... men idag finns det en hel del mörka moln som skymmer sikten... och höstens mörker är ju som sagt inte heller något att se fram emot precis...

Tredje veckan på jobbet... och redan skulle man behöva lite egen tid... frisk luft, sol och några timmars frihet... gärna utomhus i skog och mark... det vore inte fel...


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Du behöver inte alls känna dig ensam att känna att arbetslusten och allt det andra ligger långt nere. Man får ta en dag i taget helt enkelt, men det är inte lätt.
Man har väl inte fått ut så mycket av semestern som man har velat skulle jag tro, inte jag iaf.

Ha det bra/Magnus

Ella sa...

Nej, du är inte ensam om det där. Hösten är inte min årstid heller. Mer ljus, sol och värme åt oss alla, det rörstar på!