2007-08-15

Kära dagbok...

Vardagen gör sakta men säkert sin entré igen... efter semestrar och ledigheter... på jobbet ökar arbetstakten... och idag var det dags för skolstart för den yngsta... i ny skola till på köpet...

Låg och läste min bok i går kväll (se förra inlägget)... mycket bra och samtidigt väldigt underhållande... författaren har lyckats hålla en ganska humoristisk ton samtidigt som han skriver om en massa praktiska tips... och trots allt detta...

Så slocknade jag efter en stund... och vaknade först flera timmar senare... mitt i natten... med boken ovanpå magen och fortfarande halvliggade i soffan... det märks verkligen att vardagen är tillbaka när tröttheten slår till så...

Det ser ut att bli en högst vanlig onsdag... får väl se om det kan hända något som förjänar att skrivas om... i annat fall får jag väl faktiskt försöka jobba på... även om arbetslusten fortfarande ligger på minus...

Jag sitter också och tänker på några nära vänner som har det väldigt jobbigt just nu... jag hoppas verkligen det löser sig och jag ska nog försök göra allt för att visa mitt stöd och att jag bryr mig... vet själv hur viktigt det kan vara ibland... när man mår dåligt...

Nej, nu har väl inte så mycket mer intressant att skriva om... är lite trött ännu, men får väl försöka hitta något som piggar upp och som ger en lite av livslusten tillbaka... ibland krävs inte fullt så mycket... ibland är uppoffringen större...

Nu kallar jobbet på uppmärksamhet... *suckar tungt*


BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Arbetslust ja, usch.
Själv har jag fortfarande några dar kvar i firhet, men tiden rusar iväg så fort, får ingenting gjort av allt det där skojiga jag tänkte göra - tja, hm eller nåt.
Blir lite förlamad när jag tänker på att det snart är slut med friheten och sen måste jag tillbaks och sitta där och göra nåt trist och . . .
Himla dumt ju!
Just nu regnar det också, kanske en ursäkt för att åka tillbaka till stan lite och häcka?
Segmos!
Äh, nu skall jag dricka mer kaffe och rycka upp mig
kanske
;-)

Anonym sa...

oj då...läsa en bok!
det har inte jag gjort på minst ett år iallafall.

spännande! =)

ska hämta busfröna nu...
hoppas det ändå går bra på
jobbet.. trots att det är minus
just nu.

en liten ros till vännen @-)-)-
kram på dig, vonkan