2007-08-08

Planering...

Märks att sommaren lider mot sitt slut... det är mycket som händer och tankarna mal innanför pannan som på det värsta grustaget...

Kalendern inför hösten och vintern börjar redan nu fyllas på med en massa "måsten"... en del av dem självpåtagna... andra inte... tricket nu är, att försöka hitta och samtidigt "boka" in lite "egen tid"...

Jag inser också... att jag måste bli mycket bättre på att säga nej... att inte alltid vara den som ställer upp... oavsett det gäller jobbet, fritiden...eller familjen...

Det finns mycket jag själv behöver göra... en del avgörande saker som jag ska klara av... och då måste jag nog vara mycket mer egoistisk än förut... inte den "snälla & mesiga" Tierra... som alltid ser mer till andra... än mig själv...

Andra lyckas ju lösa sånt här... så varför inte jag...

Så länge man vet VAD man vill... så länge man känner lite av sina begränsningar... så ska det nog lösa sig på bästa sätt...

Helt egoistisk tänker jag dock inte bli... jag är ju inte sån i min själ & mitt hjärta... jag behöver mina vänner för att kunna leva... och då måste man ställa upp ibland... på olika sätt...

Kanske är allt detta den viktigaste delen... i det jag skrev lite om i går... att både ha tid för arbete, goda vänner o.s.v... och att ibland, samtidigt kunna hitta sin "egen tid"... då & då...

Tid att kunna få NJUTA av livet, att hinna SE livet... innan det är för sent... och den tiden kommer... ska komma...

Ha nu en bra dag !!

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir lite nyfiken på vilken sorts avgörande förändringar och beslut som du gnor på...

Allt löser sig tror jag i sinom tid...

Hoppas att det blir en bra dag för dig och att du kan hitta lite luckor i kalendern att strecka till egen tid...

Anonym sa...

Många kloka ord, som vanligt, och jag tror det finns många som "glömmer" bort sig själv. Det är minst lika viktig att tänka på sig själv som andra, kanske en aningen viktigare för att orka finnas till för andra, det är lätt att bli utbränd och utbrändheten är en farlig sak, den kan uppenbara sig snabbt och kan ta år att bli av med, många som är/blir utbrända har satt sig själv i det andra rummet.
Just det ja, jag fotar med en nybörjar kamera med namn Nikon D40 tills jag blir bättre, har bara haft den sen den 17/7
Ha en bra kväll/Magnus