2007-08-19

Bränt gummi...

Jag hade ju tänkt försöka hitta ett litet tillfälle att testa nya kameran idag... och då fick ett litet bilevenemang på flygfältet här i närheten duga som testplats... nått måste man ju hitta på...

Verkade vara någon slags "öppet hus" för de som gillar dragracing och som ville testa sin egen, mer eller mindre, trimmade bil och sin egen förarskicklighet... mot varandra och klockan...

Det var en allsköns blandning av bilar... nya & gamla... vackra & mindre vackra...men förarna tycktes ha ett gemensamt...

Snabba race med bilarna och rejält med rök & tjut från däcken...

Jag hittade snabbt två av mina favoritbilar... en ena var läckert knallgul... och den andra vackert blå...

Jo... den hade två vita band från fronten till bakdelen också...

Det kan vara svårt att ta vissa bilder... här fick jag både munnen och ögonen fulla av rök och små gummibitar... snacka om drag !

De flesta bilar såg ju i alla fall nästan helt "normala" ut... men den här ägaren verkar gilla att känna fartvinden ordentligt...

Intresset var som ni ser i alla fall ganska stort och det blev ett bra tillfälle att testa nya kameran lite... tyvärr fick man bara stå bakom starten... så vinkeln på bilderna är väl lite ensidig...


Ha en fortsatt bra helg !


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Ja, den blåa mustangen är verkligen läcker, en av mina tidigare favoritbilar men då en 65:a eller 66:a cab ;).

Ha en bra söndag/Magnus

**MY LIFE** sa...

Åhh va avis jag blir. DET hade jag velat uppleva..
Håller med Magnus.. MUSTANG.. yesyesyes.. DET är en BIL det..

Maria sa...

Har precis åkt 60 mil på motorvägen och sett massivs med bilar (och idioter till bilförare!!) så det är kul att få se lite fina bilar också som omväxling:)