2007-08-23

På pricken...

"Hösten och våren... ger mig alltid känslan av att vara mitt i mellan, i väntan på att snart ska allt förändras och börja om på nytt..."

Orden är inte mina egna... men så underbart "mitt i prick"... exakt så skulle jag kunna beskriva det jag känner...och så ofta känt...

Jag tog mig friheten att "låna" dessa underbara ord hos en av mina medbloggare denna torsdag... en medbloggare som nog mer än många fått erfara hur hårt livet kan vara... och jag hoppas inte hon tar illa upp...

Jag vet också att hon inte vill bli särbehandlad... på grund av sin sjukdom... men jag har svårt för att inte, på något sätt, beundra människor som går igenom svåra saker i sitt liv... och som gör det med styrka & vilja...

Jag skänker ALLA... som just nu går igenom jobbiga och krävande saker i sina liv en extra tanke... och jag låter bilden ovanför vara ett litet TACK för att vi är många, som via bloggarna, som får ta del av dessa erfarenheter och livsöden...

Ha en fin torsdag... hoppas en något trött undertecknad...


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Ninaw sa...

Mycket öppna och talande texter du skrivit på sistone. Kan ju tala om att jag känner igen mig i mycket. Inte idag.. men jag känner igen känslan från perioder där jag känt och tänkt likadant. Du är inte ensam. Att känna sig ensam och ifrågasätta sig vart man står, om det är rätt coh tänka att man nog är helt ensam.. det är en känsla jag tror vi ALLA känner från tid till tid.

Tack för din snälla kommentar på min blogg!

Ha det gott! /Nina

Anonym sa...

Hej Tierra
Styrkan att gå igenom mer eller mindre..svåra & jobbiga saker (kan uppfattas olika av olika personer, men likväl samma känsla)av olika karraktärer får man inte utan stöd av främst nära & kära och dom som har gått igenom liknande saker och då vänner som vi har talat om, så det är viktigt att om man inte kan av olika orsaker tala om för vederbörande sin sympati så skänk en tanke...det kostar inget, och skjut inte upp det där telefonsamtalet eller mailet till morgondagen, det kan så lätt även bli till övermorgon också o.s.v, sen kan det vara så illa att det är försent och då mår man själv dåligt av det.
_____________________________
Tack tierra för din kommentar, roligt att vi förstår varandra, som svar på din fråga, så gillar jag & behöver ha en stund för mig själv på morgonen, ca 4 kilometer till jobbet har jag också.

Ha en fortsatt bra kväll/Magnus.

Ella sa...

Tack. Jag vet inte vad jag ska säga för jag blir så rörd av dina vackra ord och dina tankar. Lika välformulerat och vackert som alltid.

Stor stor kram till dig. Tack för dina ord och för att du visar omtanke.

K sa...

Tackar för dina fina ord. Känner att dom passar mig väldigt bra för tillfället. Sänder många värmande tankar åter till dig och det du behöver dom till...