2007-08-10

Instruktioner...

Kameran har anlänt... den nya, fina... "MY precious"... *fnissar*

Och det är precis som vanligt... halva kartongen är full av diverse olika informationsblad och instruktionsböcker... på flera olika språk dessutom... Så en samvetsfråga... brukar ni läsa dem ?

Eller gör ni som jag... kastar er över den nya "prylen" och testar allt utan att läsa en enda rad... för att läsa manualer är ju fegt !

Det spelar ingen roll vad det är jag köper... en ny kaffebryggare, TV, tvättmaskin, rakapparat... eller en kamera... jag testar FÖRST... och läser... eventuellt... sen...

Denna gång var det likadant... men eftersom det fanns en hel del funktioner som jag inte fattade... så tillbringade jag också en stor del av torsdagskvällen med att faktiskt läsa instruktionerna...

Hoppas nu bara på bra väder i helgen... då kan jag förhoppningsvis hinna testa med några bilder också... bara nu inte 50-årskalaset i morgon kväll påverkar sömn & kropp för mycket ;-)

Ha en riktigt trevlig helg allihop !

BloggRegistret.se

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kastar alla intsruktioner förutom den svenska, leker med saken och när jag inte förstår eller så, så har jag tappat bort instruktionen och kan inte använda prylen fullt ut men.... Men... maken har börjar att spara mer i ordning nu så om man orkar leta efter dem så finns en del, men nu ska jag säga som mina pojkar, men orka.... Så om det suger tillräckligt mycket så men annars, nä... Ha en kul helg nu!

K sa...

Det är nog när man börjar sakna vissa funktioner som tanken på instruktionsboken kommer, var den nu tog vägen...
Ser fram emot nästa vecka och dina fina bilder.
Kalasets påverkan kanske man själv kan påverka ;-)
Önskar dig en trevlig helg med allt vad den innehåller!

Anonym sa...

jag slänger också alla instruktioner som inte är svenska och när jag gjort det så pillrar jag på innan jag ens läser dom svenska *L*
hoppas att du får en fin helg vännen kram Anna-karin

Anonym sa...

Hallå Tierra,

jag läser allt noga innan jag sätter igång.
Mannen i mitt liv föredrar ditt sätt ;-)
Typiskt man eller typiskt kvinna? :-))
Ha en trevlig helg med nya prylen / kramis Marion

Anonym sa...

Härligt med nya kameran, Tierra. Du kommer säkerligen bli jättenöjd. Jag ser verkligen fram mot de första fotona. Trevlig helg på dig. /Thor-Björn

Anonym sa...

Hej du :)
Tack för påhälsningen. Semestern har varit ljuvlig, ångest för att börja arbeta igen..... blääääää.
Ha det gott gamle vän :P
Kramkram/Anna

Anonym sa...

Trevlig helg till dig med!
Å, spännande med den nya kameran.
(är ju lite avis faktiskt)

hm...jo, jag brukar nog titta lite i instruktionsböckerna...men gillar att pilla också..självklart =)

Kram på dig, vonkan

stella sweden sa...

Ny kamera..jovisst! Så klart! Vill ha!
Men det får vänta..
Haha! Tittar på allsång på skansen just nu...Oboj med Peps o den lilla skånska killen!
Det du vore nåt att plåta!

Och nu säger dom att det var Robert Gustafsson och INTE Peps...ja jävlar!
Ha en sååå trevlig helg!

Anonym sa...

Manual?! Que?


;-)

Anonym sa...

Jag försöker lära mig själv. Lyckas inte alltid - ber mannen om hjälp eller sonen. Och blir sur för att jag inte kan. :-)
Idag tänkte jag länka till dig hoppas det är ok.

**MY LIFE** sa...

Brukar grejja det mesta när jag läser instruktionen.
Mitt ex tryckte klicka tryckte igen o svor. Sen fick jag fixa inställningar o annat. Fniss
ha det gott
XENA

Anonym sa...

Helloooo.
Jag läser alltid instruktionerna.
Alltid!!!
Ordning och reda.... ;)

Jag har haft Gollums väsande "my precious" som ringsignal i mobilen.
Huuu... scary...
:)

Anonym sa...

Hm... jag läser insturktionerna endast om jag skulle vimsa bort mig och inte förstå ett jota. Annars så kör jag på det självinlärda..vilket inte alltid är det smartaste sättet , ELLER snabbaste, att lära sig på. *skratt*
Ha en fin vecka.
Mvh Lallis (som just hittat hit till din blogg)

Vakaren sa...

Jag gör precis likadant. Man vill ju leka med den nya leksaken på en gång, eller hur? Boken brukar jag läsa när jag ska till att sova.
Vi höres.